Poznaniacy i poznanianki mogą już korzystać z nowej usługi. Teraz na wizytę w urzędzie umówić ich może voicebot, który sam rozpozna sprawę i przeprowadzi przez cały proces rezerwacji. To nie jedyne nowoczesne narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które wspiera obsługę klientów miejskiej infolinii Biuro Poznań Kontakt.
Mieszkańcy zyskali dodatkowy kanał umożliwiający rezerwację wizyty w Urzędzie Miasta Poznania. Voicebot – bo o nim mowa – to komputerowy program głosowy. „Rozmawiając” z nim klient samodzielnie opisuje swój cel wizyty.
– Na podstawie wyuczonych fraz treningowych robot rozpoznaje sprawę i rozpoczyna proces rezerwacji wizyty w urzędzie. Tak naprawdę wystarczy postępować zgodnie z poleceniami automatu – mówi Konrad Zawadzki, dyrektor Biura Poznań Kontakt.
Umówienie wizyty za pośrednictwem voicebota opiera się na 5 krokach:
Wybranie numeru telefonu 61 646 33 44 oraz klawisz 8 „rejestracja wizyt”,
Podanie informacji dotyczących wizyty np. odbiór dowodu osobistego,
Wybór lokalizacji oraz terminu załatwienia sprawy,
Potwierdzenie danych, tj. termin, godzina oraz numer telefonu,
Otrzymanie sms z informacją o terminie wizyty w urzędzie.
Obecnie mieszkańcy w ten sposób mogą zarezerwować wizytę do Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych, Urzędu Stanu Cywilnego oraz Wydziału Gospodarki Komunalnej.