– Za nami konkurs architektoniczny oraz część prac koncepcyjnych i projektowych, inwestycja ma już pozwolenie na budowę. Do zadań wyłonionego w postępowaniu przetargowym wykonawcy będzie należało przygotowanie pozostałej dokumentacji wykonawczej, a następnie zrealizowanie prac budowlanych. To nie tylko budowa nowych mostów, ale też połączenie ich z istniejącą infrastrukturą pieszo-rowerową, by całość jak najlepiej służyła poznaniakom i turystom – mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Realizacja zadania jeszcze bardziej uatrakcyjni tereny nadrzeczne, które już teraz są miejscem chętnie odwiedzanym przez mieszkańców, dzięki budowie kolejnych odcinków Wartostrady. Technicznie przeprawa składać się będzie z dwóch konstrukcji. Ta nad Wartą będzie liczyła 165 metrów długości, natomiast druga, nad Cybiną, 117 metrów. Obie części są analogiczne pod względem architektonicznym i konstrukcyjnym, będą tworzyły jednolitą całość.
Zadanie obejmuje nie tylko budowę przeprawy, ale też chodników, pochylni i schodów. W rejonie inwestycji zmieni się również istniejący odcinek Wartostrady tak, by całość była spójna komunikacyjnie. W planach jest także przebudowa skrzyżowania ulic Berdychowo i prof. Jacka Rychlewskiego, które znajduje się przy Politechnice Poznańskiej.