W Poznaniu chcą kupować mądrze


Trend związany ze smart shoppingiem, czyli przemyślanymi zakupami, wciąż się u nas rozwija. Coraz więcej nabywców uważniej przygląda się produktom i porównuje asortyment w różnych dostępnych źródłach po to, aby wybrać artykuł o najlepszym stosunku jakości do ceny. Podobną tendencję zauważają także handlowcy z Poznania – coraz większej liczbie klientów zależy na możliwości zestawiania oferty produktów. Gdzie zatem warto się wybrać, aby wygodnie dokonać rozsądnych zakupów?

Smart shopping to taki sposób robienia zakupów, który pozwala na kupowanie jak najlepszych – z punktu widzenia konsumenta – produktów, w jak najniższej cenie. Udaje się to osiągnąć poprzez wyszukiwanie artykułów na wyprzedażach lub w outletach, porównywanie towarów w Internecie, czy bezpośrednio – w przynajmniej kilku – sklepach. To ostatnie wiąże się często z zakupami w większych obiektach handlowych. Badanie „Jak sprostać wyzwaniom?”, przeprowadzone w grudniu 2013r. na zlecenie On Board PR Ecco Network, prezentuje, jakie szczególne zalety wynikające z kupowania w centrach handlowych – w porównaniu do sklepów internetowych – cenią sobie Polacy. Dla ponad 70% respondentów jest to możliwość obejrzenia i dotknięcia produktów, dla około połowy odpowiadających jest to także sposobność do oceny jakości towaru lub porównania różnych artykułów. W Poznaniu jest kilka lokalizacji, w których znajduje się większe nasycenie obiektów handlowych, dzięki czemu zestawianie asortymentu może być dla kupującego łatwiejsze.

Spacer po parku

Jedną z opcji jest odwiedzenie Parku Handlowego na Franowie. Koncepcja parków handlowych opiera się na umiejscowieniu w jednej lokalizacji – najczęściej wokół parkingu – pasaży handlowych oraz dużych sklepów funkcjonujących jako obiekty wolnostojące. Ich rozmiar powoduje, że w jednym sklepie znajduje się o wiele bogatszy asortyment niż ma to miejsce w standardowych lokalach. Obok parku, na Franowie, znajduje się dodatkowo sklep IKEA oraz Centrum Handlowe M1, dzięki czemu kupujący mają łącznie do dyspozycji jeszcze większą liczbę obiektów handlowych. Nie tylko znajdziemy tam szeroki wybór artykułów budowlanych, wykończeniowych i z zakresu wyposażenia wnętrz sprzedawanych przez kilka marketów wielkopowierzchniowych oraz największą w Poznaniu, bo składającą się z czterech lokali, ofertę sklepów z artykułami DIY*. Jest to także jedyna w stolicy Wielkopolski lokalizacja oferująca dwa wielkopowierzchniowe sklepy ze sprzętem elektronicznym, RTV i AGD. W tej samej lokalizacji dostępnych jest ponad 130 sklepów, w tym kilkadziesiąt sklepów odzieżowych, market z artykułami dla dzieci, czy sprzętem sportowym oraz kilka lokali z produktami kosmetycznymi. Artykuły spożywcze znajdują się w dwóch hipermarketach. – Dla poznańskich nabywców coraz bardziej istotna jest możliwość porównywania artykułów. Coraz częściej zwracają oni uwagę na to, czy w lokalizacjach handlowych dostępna jest szeroka oferta, najlepiej zróżnicowanego, asortymentu – mówi Krzysztof Wiburski, dyrektor Centrum Handlowego M1.

Handlowe centrum

Na Winogradach po produkty odzieżowe można wybrać się do sąsiadujących ze sobą CH Plaza lub Galerii Pestka. Wspólnie oferują one kilkadziesiąt sklepów z ubraniami, kilkanaście z produktami obuwniczymi, kosmetykami i biżuterią, a także kilka z artykułami dla dzieci. Znajdą się tam również powierzchnie oferujące asortyment sportowy, czy z zakresu wyposażenia wnętrz. Spory wybór tych ostatnich towarów zapewnia mieszczący się w Galerii Pestka Praktiker. Jeszcze szersza oferta takich artykułów znajduje się w odległości ok. 6 min samochodem lub 15 min pieszo. Galeria Wnętrz Arkada, bo o niej mowa, oferuje ok. 20 sklepów – od materiałów wykończeniowych po wyposażenie wnętrz.

Centrum miasta to zdecydowanie miejsce dla osób poszukujących artykułów odzieżowych. CH Stary Browar, Kupiec Poznański i Galeria MM oferują ponad 100 sklepów z tego rodzaju asortymentem, a także sklepy obuwnicze i z biżuterią. Dodatkowo znajdziemy tam także kilkanaście sklepów kosmetycznych i z wyposażeniem wnętrz oraz z produktami dla dzieci. W niedalekiej odległości – ok. 5 min samochodem lub 15 min pieszo – usytuowane jest Poznań City Center. Mieści się tam ok. 50 sklepów odzieżowych, kilkanaście obuwniczych i kosmetycznych. Kilka punktów znajdą także osoby poszukujące asortymentu sportowego.

Nowi sąsiedzi

Galeria Malta – oferująca kilkadziesiąt lokali z odzieżą, kilka sklepów sportowych, ze sprzętem elektronicznym, RTV i AGD, z artykułami dla dzieci oraz kilkanaście obuwniczych – stworzy bliskie sąsiedztwo z mającym powstać w 2015 roku CH Łacina. Na Ratajach pojawią się wtedy dodatkowo liczne butiki, sklepy obuwnicze, czy kosmetyczne. Nie zabraknie także sklepów elektronicznych, z artykułami wyposażenia wnętrz oraz wykończeniowymi. Podobnie sytuacja będzie wyglądała na Wildzie – w odległości około 3 min samochodem od Galerii Panorama, która także według planów ma być rozbudowana, powstanie Centrum Handlowe Metropolis. – Warto szukać lokalizacji, w których obiekty handlowe są usytuowane obok siebie. Dzięki temu kupujący ma do dyspozycji dużą liczbę produktów, które może zobaczyć na własne oczy, dotknąć i porównać. My na Franowie też zachęcamy Wielkopolan do robienia rozsądnych zakupów oraz porównywania ofert artykułów, aby wybrać najbardziej optymalny dla siebie produkt – mówi Andrzej Hnatiuk, Centre Manager Parku Handlowego Franowo.



DIY (Do It Yourself) – „zrób to sam”, to określenie sklepów z artykułami do samodzielnego majsterkowania.

Dodaj komentarz