Umowa na zaprojektowanie kładki Berdychowskiej podpisana


Koniec budowy za trzy lata

– Harmonogram dalszych prac jest ściśle określony. Do końca 2019 roku wykonawca ma stworzyć projekt i uzyskać niezbędne zgody, w tym pozwolenie na budowę. W pierwszym kwartale 2020 roku Poznańskie Inwestycje Miejskie przystąpią do rozpisania przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych, które skończą się w roku 2021. Od początku 2022 roku mieszkańcy i turyści powinni już korzystać z tej kładki – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania. – Niezwykle istotna jest wartość umowy, która została określona wcześniej w założeniach konkursu i wynosi 861 tys. zł. Cała inwestycja ma kosztować 30 mln zł – taką kwotę Miasto zabezpieczyło w Wieloletniej Prognozie Finansowej – dodaje Wudarski.

Kładka Berdychowska stanowić będzie połączenie komunikacyjne rejonu Kampusu Politechniki Poznańskiej – tzw. Berdychowa – z południową częścią Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią Poznania w rejonie Chwaliszewa. Ułatwi też przedostanie się z okolic Malty na Stary Rynek. Na powstaniu kładki skorzystają zarówno piesi, jak i rowerzyści, dla których ta przeprawa będzie uzupełnieniem infrastruktury rowerowej po obu stronach Warty.

– W momencie kiedy kładka zostanie zbudowana, naprawdę będzie na co popatrzeć. Widać to na wizualizacjach, że jest ona lekka, łatwa i przyjemna. W dodatku nie jest ona przeznaczona dla samochodów, co jest kolejnym atutem. Dotychczas brakowało takiego zawieszonego nad rzeką Wartą miejsca, z którego można spojrzeć na jej wspaniałą dolinę, przełamania i Katedrę. Poza tym połączy dwa niezwykłe miejsca – Kampus Politechniki Poznańskiej i Stare Miasto. Pomysł umiejscowienia kładki akurat w tym miejscu był znakomity – zaznacza Jerzy Gurawski, z pracowni architektonicznej ARPA, stojącej na czele konsorcjum architektów, które które opracuje projekt kładki.

PIM, RB

Zdjęcia Hieronim Dymalski

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz