Umowa na wodór do autobusów podpisana


– Konsekwentnie inwestujemy w nowoczesną technologię wodorową, która zapewni nam dynamiczny rozwój i silną pozycję w Europie, a Polsce zagwarantuje bezpieczeństwo i niezależność energetyczną w długiej perspektywie. Wodór ma duży potencjał, szczególnie w transporcie publicznym. Chcemy go w pełni wykorzystać, dlatego do 2030 roku zbudujemy sieć ponad 100 stacji wodorowych, zlokalizowanych nie tylko w Polsce, ale też w Czechach i na Słowacji. W Krakowie uruchomiliśmy już naszą pierwszą w Polsce mobilną stację tankowania wodoru, a w ciągu roku oddamy do użytku stacje w kolejnych miastach. Umowa podpisana z MPK w Poznaniu to kolejny ważny krok, który przybliża nas do osiągnięcia celu, a przy tym realnie wspiera rozwój ekologicznego, zeroemisyjnego transportu publicznego w stolicy Wielkopolski, poprawiając jakość życia jej mieszkańców – mówi Daniel Obajtek, prezes Zarządu PKN Orlen.

– Nie mamy wątpliwości, że wodór będzie odgrywał coraz bardziej znaczącą rolę w transporcie publicznym, zatem nie mogliśmy nie skorzystać z szansy jaką poprzez dofinansowanie zakupu pojazdów daje nam program Zielony Transport Publiczny – mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań. – Dla przedsiębiorstwa to możliwość dalszego rozwoju i kolejny krok do spełnienia wymagań wskazanych w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych, a dla nas wszystkich to nowa jakość w komunikacji miejskiej. Największą zaletą autobusów wodorowych jest zeroemisyjność, ale w pracy przewoźnika liczy się również to, że mają duży zasięg na jednym tankowaniu. Oznacza to, że nie wymagają budowania infrastruktury ładowania na końcówkach tras i mogą być kierowane na wszystkie linie obsługiwane przez MPK Poznań.

Zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych, docelowy udział pojazdów zeroemisyjnych we flocie użytkowanych przez MPK Poznań pojazdów (na poziomie 30 proc.) powinien być osiągnięty w roku 2028. MPK

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz