Ulice Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. będą przebudowane


Po obu stronach torowiska powstanie jezdnia z jednym pasem, uwzględniająca ruch rowerowy, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zbudowane zostaną nowe chodniki z elementami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na przebudowywanym odcinku pojawią się elementy małej architektury: ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, a także nasadzenia zieleni: miłorzęby, klony oraz sporo zieleni niskiej.

– PIM będą realizowały to zadanie nie tylko w imieniu Miasta Poznań, lecz również – dzięki podpisanym porozumieniom – jako inwestor zastępczy dla innych podmiotów, które planowały w tym miejscu roboty związane ze swoimi sieciami: Aquanetu SA, Veolii Energii Poznań SA oraz Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. Przebudowana, bądź zbudowana od nowa, zostanie infrastruktura oświetleniowa, kanalizacja deszczowa, wodociągowa, gazowa, elektryczna i ciepłownicza. Takie rozwiązanie pozwoli na pełne skoordynowanie działań inwestycyjnych, dzięki czemu wszystkie prace zostaną przeprowadzone w tym samym czasie, co zminimalizuje czas trwania związanych z nimi utrudnień – wyjaśnia Marcin Gołek, wiceprezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Na realizację robót budowlanych wykonawca będzie miał maksymalnie 570 dni od podpisania umowy. W pierwszej kolejności, maksymalnie po 330 dniach, ruch tramwajowy ma wrócić na przebudowaną wraz z węzłem rozjazdowym (Górna Wilda/Wierzbięcice) ul. Wierzbięcice.

– Podmioty, które będą chciały wziąć udział w przetargu, swoje oferty będą mogły złożyć do 27 marca. Wśród kryteriów ich oceny – oprócz kosztów – znajdą się również proponowane skrócenie terminów wykonania zamówienia, okres rękojmi, doświadczenie kierownika budowy oraz terminy płatności dla podwykonawców – zaznacza wiceprezes PIM.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz