Ulicą Święty Marcin znów pojechały tramwaje


Cała ulica Św. Marcin przekazana ma być do ruchu na wiosnę przyszłego roku. W sąsiedztwie ul. Ratajczaka znów zlokalizowany będzie przystanek. Ten funkcjonował do 1967 roku, kiedy to zlikwidowana została w ul. Święty Marcin dwutorowa trasa tramwajowa, zamieniona na jednotorową, a ulicę w latach siedemdziesiątych przebudowano, gdy postawione zostały wieżowce „Alfa”. Teraz kultowa ulica doczeka się nowego, znacznie bardziej przyjaznego wizerunku, bo ostatnie dziesięciolecia spowodowały, że nie była ona wizytówką Poznania. Ulica – znana głównie z banków, bez wielu sklepików i kawiarń; to spowodowało, że Święty Marcin nawet za dnia pustoszał – nie wielu było przechodniów, za to sporo samochodów, dla których ulica tą stała się trasą „przelotową”.

Po otwarciu nowej ulicy Święty Marcin w następnych latach przebudowywane będą jej kolejne odcinki – w kierunku ul. Towarowej i al. Niepodległości (m.in. z  budową nowego rozjazdu dla tramwajów w kierunku ul. Gwarnej oraz z przebudową skrzyżowania) oraz al. Marcinkowskiego. Rewitalizacji doczeka się też ulica Gwarna jak i Ratajczaka, którą pojadą tramwaje. Dzięki tej trasie skróci się ich przejazd z Dębca i Wildy do śródmieścia i odwrotnie (jadą one objazdem przez ul. Strzelecką).

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

1 komentarz

  1. anty-PO-kraka pisze:

    Jakim cudem nadzór budowlany wpuścił ludzi – de facto – na teren budowy i kto odpowie za nieuniknione w tym stanie wypadki. Pierwszy już niebawem gdy spieszący się ludzie władują się w jakieś elementy budowlane. Wybory odbierają rozum tęczowym włodarzom opóźnionej w rozwoju mieścinie zwanej kartoflowem

Dodaj komentarz