Ulicą Ratajczaka pojadą tramwaje – ruszył przetarg


– Dzięki wcześniejszemu dostosowaniu skrzyżowania ulic Św. Marcin i Ratajczaka do planowanej trasy, nie będzie konieczności wyłączenia go z ruchu tramwajowego. Pozostały odcinek ul. Ratajczaka również zostanie kompleksowo przebudowany. Wyłoniony w postępowaniu przetargowym wykonawca nie tylko wybuduje nowe torowisko i przystanki, ale i jezdnię, drogi rowerowe oraz chodniki. Bardzo ważnym zadaniem będzie także przebudowa infrastruktury podziemnej i wprowadzenie nowej zieleni – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Tramwaj w ul. Ratajczaka połączy okolicę przebudowanej ul. Św. Marcin z węzłem komunikacyjnym u zbiegu ul. Królowej Jadwigi, Niezłomnych, Matyi i Wierzbięcice. Tym samym skróci dojazd z Wildy i Dębca do centrum. Dziś tramwaje muszą jeździć przez ul. Królowej Jadwigi, Strzelecką i przez pl. Wiosny Ludów oraz ul. Podgórną dojechać w okolice placu Wolności. Nowa trasa będzie również dodatkową osią komunikacyjną w relacji południe-północ Poznania po wybudowaniu prawoskrętu dla tramwajów z ul. 27 Grudnia w Mielżyńskiego, a w dalszej perspektywie połączenia tramwajowego z Garbar w stronę Naramowic.

Włączenie planowanego torowiska w dotychczasową sieć linii wymaga również przebudowy skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi, Niezłomnych, Matyi i Wierzbięcice. Nowością będzie tam para przystanków tramwajowych po stronie Wierzbięcic na wysokości stacji benzynowej. Ponadto w trzech miejscach na skrzyżowaniu znikną schody prowadzące do przejścia podziemnego. Dojście na przystanek Wierzbięcice będzie możliwe nowym, naziemnym przejściem dla pieszych z przejazdem rowerowym. Kolejna para nowych przystanków przewidziana jest na wysokości Starego Browaru. Istniejący przystanek Wierzbięcice zostanie przebudowany i pozostanie w swojej obecnej lokalizacji.

Ruch na ul. Ratajczaka zostanie uspokojony, co poprawi bezpieczeństwo. Odcinek od ul. Św. Marcin do skrzyżowania z ul. Ogrodową i Powstańców Wielkopolskich będzie strefą zamieszkania. Po obu stronach ulicy na tym fragmencie przewidziano symetryczne przestrzenie obsadzone drzewami i zielenią niską. Będzie to ciąg z ogródkami i miejscami postojowymi utrzymany w klimacie zielonej alei. Przewidziano też miejsca odpoczynku z ławkami.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz