Ułatwienie dla pasażerów na Uniwersytecie Przyrodniczym


– Studenci śledzą ekrany, a nawet dopytują, czy będzie możliwość rozszerzenia tej funkcji – przyznaje jeden z pracowników Collegium Maximum. Takim reakcjom nie dziwi się dr Michał Beim z Katedry Melioracji, Kształtowania Środowiska i Gospodarki Przestrzennej Wydziału Inżynierii Środowiska i Inżynierii Mechanicznej.

– Liczne badania pokazują, że dobra informacja pasażerska w czasie rzeczywistym jest jednym z czynników zachęcających do wyboru transportu publicznego, obok atrakcyjnych cen biletów czy dobrej częstotliwości kursowania. Tablice wyświetlające aktualne godziny odjazdów stanowią coraz częstszy element wyposażenia nowoczesnych biurowców, czy budynków administracji publicznej – wyjaśnia Beim. – Takie tablice szczególnie przydają się w sytuacjach, gdy transport publiczny notuje opóźnienia. Gdy autobus spóźnia się, a pogoda nie zachęca do spacerów, studenci mogą dłużej prowadzić konwersację w budynku uniwersytetu. Tablice ułatwiają wybór, np. czy do centrum będzie szybciej autobusem czy może tramwajem?

– Popularyzacja komunikacji miejskiej to nasz priorytet, nie tylko w kontekście łagodzenia zmian klimatycznych – przyznaje Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Tramwaje i autobusy pomagają mieszkańcom sprawnie poruszać się po mieście. Wybierając transport zbiorowy, pasażerowie nie muszą stać w korkach. Pomagają w tym wydzielone torowiska oraz coraz większa liczba buspasów. Wykorzystanie inteligentnego systemu zarządzania ruchem drogowym ITS pozwala dawać priorytet tramwajom i autobusom na newralgicznych skrzyżowaniach, dzięki czemu komunikacja miejska jest bardziej efektywna. Bardzo się cieszymy, że to właśnie Uniwersytet Przyrodniczy jest pierwszą uczelnią w Poznaniu, która zainicjowała tego typu rozwiązanie. Pomoże to ułatwiać podróżowanie komunikacją miejską i promować zrównoważony transport.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz