Turystyka w Poznaniu
Ostatnie lata to dynamiczny wzrost turystyki w Poznaniu. W 2013 roku w Poznaniu sprzedawano 1,02 mln noclegów, a w 2018 roku – będzie ich powyżej 1,5 mln noclegów. Pozytywna koniunktura zaowocowała również licznymi inwestycjami hotelowymi w ciągu ostatnich kilku lat. Przyczyną tego boomu turystycznego jest coraz większe zainteresowanie stolicą Wielkopolski wśród turystów indywidualnych oraz tour-operatorów. Zwiększa się także zapełnienie hoteli w weekendy, święta i wakacje. Bardzo dynamicznie rozwija się turystyka kulinarna i kulturowa. Rozwijają się również nowe nisze turystyczne – jak choćby turystyka forteczna.
– Chcemy przyciągać turystów, którzy nie tylko przyjadą tu na noc, ale również pójdą do poznańskiej restauracji, obejrzą tu spektakl, odwiedzą wystawę i zostawią w Poznaniu pieniądze – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent miasta.
To jednak turystyka biznesowa wciąż odgrywa w Poznaniu kluczową rolę. O sukcesach branży spotkań może świadczyć awans miasta o ponad 50 pozycji w najnowszym rankingu Międzynarodowego Stowarzyszenia Konferencji i Kongresów (ICCA). Poznań zajął 74. miejsce w Europie pośród 228 ujętych miast. To najwyższa pozycja od 2008 r., gdy miasto zaczęło być uwzględniane w rankingu.