Trzy pasy autostrady A2 przejezdne


Rozbudowa obwodnicy Poznania to pierwsza tego typu tak skomplikowana inwestycja w Polsce. Prowadzona była „pod ruchem”, czyli z jednoczesnym zachowaniem przejezdności dwóch pasów. Inwestycja jest niezwykle ważna dla wielu milionów kierowców nie tylko aglomeracji poznańskiej, ale też tranzytowych, bo autostrada A2 jest głównym międzynarodowym ciągiem komunikacyjnym łączącym wschodnią i zachodnią Polskę.

Rozbudowa rozpoczęła się w połowie marca 2019 i zajęła drogowcom 277 dni. To o pół roku szybciej, niż pierwotnych zakładano. Obecnie jest przystosowana do większego natężenia ruchu. Dziennie przejeżdża nią około 70 tysięcy pojazdów, a rocznie korzysta z niej blisko 23 mln kierowców.

Koszt całej inwestycji to 202 mln złotych. W całości sfinansowany został przez Autostradę Wielkopolską. Do rozbudowy obwodnicy Poznania ani złotówki nie dołożyli podatnicy, ani też budżet państwa.

– Jesteśmy dumni, że mieszkańcy stolicy Wielkopolski oraz kierowcy tranzytowi będą mogli bezpieczniej i szybciej podróżować trzema pasami obwodnicy w każdym kierunku. Poznań staje się jednym z niewielu miast w Polsce, które ma tak nowoczesną i bezpłatną obwodnicę – deklaruje Sebastian Joachimiak, członek Zarządu Autostrady Wielkopolskiej SA – Śmiało mogę dziś stwierdzić, że prywatny koncesjonariusz po raz drugi udowodnił, że może budować w Polsce autostrady szybko, sprawnie, bez opóźnień i jest w stanie udostępnić przejazd kierowcom przed zakładanym terminem. Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce 1 grudnia 2011 roku, gdy pół roku przed planowanym zakończeniem inwestycji, kierowcy mogli korzystać z nowo wybudowanego odcinka autostrady A2 Świecko – Nowy Tomyśl – dodaje Joachimiak.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz