Trzeci tor – analizowane cztery warianty inwestycji


Wariant trzeci, to dwa nowe tory prowadzone najpierw po obu stronach linii Poznań – Warszawa a następnie przejście torów w okolicach przystanku Poznań Garbary na stronę południową trasy i dalej do Poznania Głównego ponownie po obu stronach linii Poznań – Warszawa. Na przystanku Poznań Garbary będą trzy perony.

Wariant czwarty to jeden nowy tor prowadzony po stronie północnej linii Poznań – Warszawa. Na przystanku Poznań Garbary będą dwa perony. W każdym z wariantów przewidziany jest nowy przystanek o roboczej nazwie Poznań Grudzieniec umiejscowiony w pobliżu skrzyżowania ulic Nowowiejskiego, Pułaskiego i al. Wielkopolskiej. Będzie miał dwa perony.

Studium wykonalności, które zostanie przygotowane w połowie 2019 r., będzie wsparciem decyzyjnym dla projektu poprzez obiektywne i racjonalne określenie m.in. jego mocnych i słabych stron oraz zagrożeń z nim związanych. Studium umożliwi ubieganie się o realizację projektu. Wartość studium to prawie 1,3 mln zł. Poznań Główny – wygodniej dla podróżnych

Od 11 marca pasażerowie stacji Poznań Główny będą mogli korzystać z wszystkich zmodernizowanych peronów. Są dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności m.in. dzięki windom na peronach nr 4, 5 i 6. Przebudowany jest tunel pod torami w obrębie peronów nr 4, 5 i 6 oraz zabytkowe wiaty. Perony zostały wyposażone w nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej. Zmodernizowano także tory przy peronach po stronie zachodniej stacji Poznań Główny. Dzięki temu poprawiła się przepustowości Poznańskiego Węzła Kolejowego. Wartość modernizacji około 49 mln zł.

Nowy peron, sprawniejsza komunikacja

Aby bardziej poprawić przepustowość stacji Poznań Główny, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują w 2019 r. budowę kolejnego peronu na stacji oraz przedłużenie do niego przejścia podziemnego. Peron będzie ddwukrawędziowy o długości 400 m i szerokości 10 m. Będzie w pełni dostosowany do wymogów obsługi osób o ograniczonej mobilności i wyposażony w system dynamicznej informacji pasażerskiej. Szacowana wartość zadania ok. 100 mln zł.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz