Trzeci tor – analizowane cztery warianty inwestycji


Studium wykonalności trzeciego toru obejmuje m.in. analizę układów torowych, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, wyposażenie peronów, sieć trakcyjną. W opracowaniu są zagadnienia dotyczące integracji różnych środków komunikacyjnych, taboru szynowego, budowli i budynków, ochrony środowiska. Studium określi także zakres budowy – m.in. czy należy planować jeden, czy dwa tory.

Aktualnie, z 7 przygotowanych wariantów, do szczegółowej analizy wybrano 4. Wariant pierwszy przewiduje budowę dwóch torów prowadzonych po obu stronach linii Poznań – Warszawa, częściowo położony na estakadzie. W tym przypadku na przystanku Poznań Garbary będą 3 perony, w tym jeden na estakadzie.

Wariant drugi przewiduje budowę jednego nowego toru wzdłuż linii Poznań – Warszawa, najpierw po stronie północnej linii a następnie przejście toru na przystanku Poznań Garbary na stronę południową linii, dalej ponownie na stronę północną. Na przystanku Poznań Garbary będą dwa perony.

 

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz