Tramwajowa trasa kórnicka będzie zielona


Piesi i rowerzyści zyskają także wygodne chodniki i drogę wzdłuż trasy tramwajowej, po jej południowej stronie. Na odcinku między ul. Jana Pawła II a Milczańską już widać, jak będzie wyglądała ta infrastruktura. Piesi i rowerzyści będą mogli także korzystać z przejścia i przejazdu przez torowisko na wysokości ul. Milczańskiej. Nie będzie ono przeznaczone dla kierowców, bo ruch został już poprowadzony nowym przejazdem na wysokości ul. Pleszewskiej.

W zakres zadania wchodzi również budowa odwodnienia, oświetlenia ulicznego, a także montaż monitoringu. Ponadto wykonawca zajmie się realizacją utwardzonego dojazdu dla służb technicznych zmierzających do stacji prostownikowej Rataje.

Przebudowa tzw. trasy kórnickiej jest ostatnim etapem większego zadania, które obejmowało modernizację torowiska tramwajowego w ciągu ul. Chartowo i Żegrze wraz z rondem Żegrze oraz budowę nowej trasy od ronda do ul. Unii Lubelskiej. Tym samym wygodniejsza i bezpieczniejsza będzie cała trasa tramwajowa od ul. Jana Pawła II do ronda Żegrze, a nowy odcinek do ul. Unii Lubelskiej już od 2020 r. służy mieszkańcom. Zadanie zostało podzielone na trzy etapy, by związane z pracami niedogodności nie kumulowały się. Dzięki wszystkim trzem inwestycjom oraz modernizacji ronda Rataje, podróż tramwajem w tej części Poznania staje się wygodna i coraz bardziej niezawodna.

Fot. PIM

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz