Tramwajowa trasa kórnicka będzie zielona


We współpracy z Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu zamontowano tam także ogrodzenie herpetologiczne, które zapobiega przedostawaniu się traszek na torowisko tramwajowe. Powstało również podziemne przejście pod torowiskiem dla płazów. Wcześniej wykonane zostały nowe siedliska dla płazów na terenie użytku ekologicznego Traszki Ratajskie.
Ciszej i sprawniej

Przebudowywana jest trasa licząca niemal dwa kilometry. Wraz z nią zmieniają się także przystanki tramwajowe Polanka i os. Tysiąclecia. Powstaje także nowy – Łacina, który służył będzie mieszkańcom nowych osiedli. Celem inwestycji jest m.in. ograniczenie barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnościami, dlatego przystanki są dostosowywane do ich potrzeb. Na peronach pojawią się elementy wyposażenia dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową i dysfunkcją wzroku. Budowane lub przebudowywane są schody i pochylnie.

Przywrócenie ruchu tramwajowego na zmodernizowanej trasie zaplanowano do końca bieżącego roku. Po zakończeniu prac tramwaje będą kursować tu sprawnie i bezpiecznie. Przed rozpoczęciem modernizacji, jeździły tu z ograniczoną prędkością z uwagi na stan techniczny trasy. W ramach zadania stare szyny, słupy i sieć trakcyjna zostały zdemontowane, a w ich miejscu pojawia się nowa infrastruktura. Dzięki zastosowanej technologii zmniejszy się emisja drgań i hałasu, jakie wywołują przejeżdżające tramwaje. W ten sposób realizowane jest założenie inwestycji, jakim było wykonanie torowiska o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych, w celu osiągnięcia m.in. trwałości, stabilności, poprawy bezpieczeństwa.

Nie tylko infrastruktura tramwajowa

Częścią zadania była także budowa nowego odcinka tzw. ringu łacina. Przed miesiącem zakończyła się budowa przedłużenia ul. Pleszewskiej, które zostało już udostępnione użytkownikom. Powstało na odcinku od skrzyżowania z ul. Zygmunta Warczygłowy do kolejnego z ulicami Kaliską i Polanka. Wzdłuż wschodniej części ulicy wybudowana została nowa droga rowerowa, a po obu stronach ulicy chodniki dla pieszych.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz