Tramwajem na Naramowice za 4 lata


Odcinek I – pętla Wilczak; odcinek II – przebudowa układu drogowego ul. Naramowickiej wraz z budową trasy tramwajowej od ul. Szelągowska/Słowiańska do „Węzła Naramowicka”; odcinek III – „Węzeł Naramowicka” budowa dwupoziomowego skrzyżowania ul. Lechicka/ Naramowicka wraz z budową trasy tramwajowej na wiadukcie oraz dobudową drugiej nitki kolektora przy ul. Serbskiej; odcinek IV – ul. Nowa Naramowicka wraz z trasą tramwajową od „Węzła Naramowicka” do ul. Łużyckiej oraz z systemem podczyszczania na kanale Naramowickim; odcinek V – ul. Nowa Naramowicka wraz z trasą tramwajową od ul. Łużyckiej do ul. Błażeja oraz odcinkiem ul. Nowa Stoińskiego od ul. Jasna Rola do ul. Naramowicka. Trzy dodatkowe części inwestycji to: budowa stacji prostownikowych wraz z zasilaniem, wyburzenia obiektów kubaturowych oraz stworzenie sieci dla Aquanet S.A..

Terminy i warunki

– Projekt będzie realizowany w trybie „projektuj i buduj” i pozostawiamy pełną swobodę wykonawcy podejmowaniu decyzji od którego odcinka zacznie. Ważne jest, żeby do końca 2021 roku zakończył realizację, na początku były dopełnione wszelkie formalności, jak dopuszczenie do użytkowania i ruchu, by przed końcem pierwszego kwartału linia tramwajowa mogła już normalnie funkcjonować wraz z układem drogowym – zaznacza prezes PIM.

Kompletna dokumentacja budowlana dla wszystkich odcinków wraz z prawomocnymi decyzjami realizacyjnymi ma być gotowa do końca 2019 roku. Wszystkie roboty budowlane mają zostać zakończone do końca 2021 roku i po fazie odbiorów nastąpi kompleksowe uruchomienie całego układu komunikacyjnego – zgodnie z umową najpóźniej wiosną 2022 roku. Pierwsi pasażerowie pojadą wówczas na Naramowice lub stamtąd, przez Wilczak, do centrum.

Wykonawca będzie mógł dobrać najbardziej optymalną kolejność projektowanych i realizowanych odcinków w taki sposób, aby sukcesywnie uruchamiać nowy układ komunikacyjny na Naramowicach, szczególnie w zakresie komunikacji tramwajowej. Zadeklarowanie skrócenia terminów wykonania zamówienia będzie premiowane dodatkowymi punktami – 20% całości oceny. W 60 procentach o wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będzie cena. Pozostałe 20 procent podzielone zostało na: 15% – okres gwarancji i rękojmi za wady i 5% – dodatkowe doświadczenie Kierownika budowy.

Zainteresowane firmy budowlane powinny złożyć oferty do 10 lipca. Wykonawca powinien być znany około miesiąca później – zależy to od ilości chętnych i ewentualnych procedur odwoławczych – a latem będzie mógł rozpocząć prace związane z budową trasy tramwajowej.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz