Tramwajem na Naramowice za 4 lata


Przed rozpisaniem przetargu Poznańskie Inwestycje Miejskie zrealizowały szereg czynności przygotowawczych o charakterze przedprojektowym i koncepcyjnym oraz znaczącą część fizycznych działań w terenie. Do najważniejszych i zarazem kluczowych elementów należą: koncepcja techniczna tramwaju na Naramowice, inwentaryzacja drzew i krzewów, aktualizacja mapy zasadniczej wraz ze skanowaniem terenu pod kątem występowania niezinwentaryzowanych elementów, czy też koncepcyjna analiza możliwości zasilania trasy tramwajowej.

Dodatkowo spółka przeprowadziła badania terenowe oraz wycinkę części drzew wraz z analizą ornitologiczną w rejonie docelowego skrzyżowania dwupoziomowego na ul. Lechickiej i Naramowickiej.  Działania te ułatwią i usprawnią prace, projektowane jak i budowlane.

Zakres działań przyszłego wykonawcy będzie polegał na sporządzeniu projektu budowlanego, projektów wykonawczych, dokumentacji powykonawczej oraz uzyskaniu wszelkich niezbędnych decyzji, zezwoleń i pozwoleń. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania kompleksowych robót budowlanych zgodnie z zakresem Planu Funkcjonalno-Użytkowego oraz wypełnienia wszelkich innych obowiązków w nim zawartych.

Naramowicka z odcinkami

– Ogłaszamy przetarg i podajemy podział na pięć odcinków. Oczekujemy od wykonawcy, że on wyceni każdy z nich i poda nam terminy realizacji, które znajdą się w harmonogramie i umowie, a my nie narzucamy mu kolejności – wyjaśnia Paweł Śledziejowski, prezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Inwestycja podzielona została na pięć podstawowych odcinków liniowych, w ramach których wyodrębniono część obejmującą budowę trasy tramwajowej oraz część zawierającą przebudowę lub budowę układu drogowego wraz z zagospodarowaniem terenu oraz jego odpowiednim uzbrojeniem i przebudową kolizji.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz