Tramwajem na Naramowice już w kwietniu


Zielona trasa

Trasa między pętlą Wilczak a ul. Błażeja jest też wyposażona w nowe rozwiązania techniczne. Z myślą o motorniczych przewidziano system awaryjnego sterowania zwrotnicami. Gdy nie zadziała system sterowany z kabiny prowadzącego, to nowe rozwiązanie umożliwi przełączenie położenia zwrotnicy za pomocą specjalnego pulpitu – bez konieczności użycia tradycyjnego zwrotnika. Wykorzystywany będzie również system monitoringu odbieraków oraz tester zwarcia osiowego.

Podobnie jak na oddanym już do użytku odcinku, większość torowiska do ul. Błażeja będzie zielona za sprawą rozchodnika, czyli wytrzymałej rośliny, odpornej na suszę. Inwestycja obejmuje również budowę lub przebudowę dróg, tras rowerowych i chodników. Al. Praw Kobiet, wraz z przyległymi ulicami, docelowy wygląd zyska jesienią tego roku. Do tego czasu zakończą się też prace na skrzyżowaniu ul. Lechickiej i Naramowickiej, gdzie powstaje dwupoziomowy węzeł (częściowo jest on już dostępny). Wraz z trasą tramwajową i drogami powstają także chodniki i drogi rowerowe, a całość uzupełni zieleń oraz mała architektura, taka jak ławki i kosze na śmieci.

II etap przygotowywany

Równolegle z budową odcinka między pętlą Wilczak a ul. Błażeja przygotowywana jest dokumentacja dla drugiego etapu trasy tramwajowej. Nowe torowisko połączy pętlę Wilczak z centrum miasta poprzez ul. Szelągowską i Garbary. Inwestycja ma już ostateczną decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych, a obecnie prowadzone są szczegółowe analizy rozwiązań technicznych. Zadanie będzie mogło zostać zrealizowane przy wsparciu dofinansowania zewnętrznego. RB, PIM

Fot. PIM

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz