Tramwajem na Naramowice już w kwietniu


Następnie tramwaje z pasażerami przejadą nowym wiaduktem nad ul. Lechicką. Ta bezkolizyjna przeprawa nad drogą krajową nr 92 przeszła już zimą odpowiednie testy obciążeniowe. Od tego węzła drogowego trasa tramwajowa nie biegnie już wzdłuż ul. Naramowickiej, lecz odgałęzia się nieco na zachód. Wzdłuż trasy powstała także nowa droga, która otrzymała nazwę al. Praw Kobiet. W rejonie skrzyżowania z ul. Sarmacką będzie przystanek autobusowo-tramwajowy Naramowice, który wyróżniał się będzie możliwością łatwych przesiadek tzw. drzwi w drzwi. Już dziś autobusy jadące w kierunku centrum korzystają z docelowej lokalizacji. Kolejny przystanek to os. Łokietka w rejonie ul. Łużyckiej, a następny – Jasna Rola przy skrzyżowaniu ul. Zofii Hilczer-Kurnatowskiej i al. Praw Kobiet. Ostatni na trasie jest przystanek Błażeja przy tejże ulicy. Nie jest to tradycyjna pętla tramwajowa, a końcówka czołowa przystosowana do obsługi dwukierunkowych tramwajów. Tylko takie pojazdy z floty MPK będą obsługiwać tę trasę. Przystanek został specjalnie tak skonstruowany z myślą o wydłużeniu w przyszłości torowiska na północ Poznania w kierunku Umultowa, tzw. III etap trasy.

Docelowo trasę na Naramowice docelowo będą obsługiwać dwie linie tramwajowe nr 3 i 10. Już od 1 kwietnia do przystanku Lechicka/Naramowicka dojeżdża jadąca z Dębca „dziesiątka”, która od 23 kwietnia kursować będzie do końca nowej trasy, tj. do przystanku przy ul. Błażeja. Druga linia wzmocni trasę nieco później, ponieważ teren wokół torowiska to wciąż plac budowy, dlatego na obecnym etapie prac ze względów technologicznych oraz bezpieczeństwa można tam uruchomić tylko jedną linię.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz