Tramwajem na Naramowice już w kwietniu


Na trasie powstało siedem nowych przystanków tramwajowych. Pasażerowie po wyjeździe z pętli Wilczak będą wsiadać i wysiadać kolejno na przystankach: Serbska – Włodarska – Lechicka/Naramowicka – Naramowice – Os. Łokietka – Jasna Rola – Błażeja. Od ubiegłego roku dostępna jest połowa trasy, bo pasażerowie dojeżdżają już do przystanku Lechicka/Naramowicka.

– Zakładaliśmy, że cała trasa będzie dostępna najpóźniej do końca maja. Uda się to już w kwietniu. Torowisko, sieć trakcyjna i przystanki są gotowe, w zakresie trasy tramwajowej aktualnie zajmujemy się pracami wykończeniowymi. Równolegle trwają roboty drogowe, gdyż budujemy także nowe ulice, a wzdłuż nich chodniki i infrastrukturę rowerową. Przed nami jeszcze m.in. testy obciążeniowe wiaduktów drogowych nad ul. Lechicką i uruchomienie całego węzła. Zakończenie zadania planujemy na jesień, wszelkie utrudnienia, z jakimi zmagają się jeszcze mieszkańcy Naramowic, mają przejść do historii w tym roku – deklaruje Justyna Litka, prezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Tramwaj na Naramowice to jedna z najważniejszych i największych inwestycji realizowanych aktualnie w Poznaniu. Zasadnicze prace budowlane rozpoczęły się na przełomie maja i czerwca 2020 r. Nowa trasa swój początek ma przy pętli Wilczak znajdującej się przy skrzyżowaniu ul. Słowiańskiej, Naramowickiej, Wilczak i Szelągowskiej. Pętla ta została przebudowana przed rozpoczęciem zasadniczych robót. Dalej trasa biegnie wzdłuż ul. Naramowickiej, a następny przystanek znajduje się przy ul. Serbskiej. Kolejny przystanek to Włodarska, do którego tramwaje dojeżdżają od sierpnia 2021 r. Od początku października ubiegłego roku pasażerowie jadą jeszcze dalej, bo aktualnie tymczasowym przystankiem końcowym jest Lechicka/Naramowicka. Na 23 kwietnia planowane jest uruchomienie pozostałego odcinka trasy, co oznacza, że między ul. Włodarską a Lechicką tramwaje pojadą już dwutorowo, aktualnie dostępny jest tam jeden tor i motorniczych obowiązuje tzw. jazda na berło (konieczność pobrania specjalnego klucza, która wyklucza jazdę dwóch pojazdów na jednym torze).

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz