Tramwaje wróciły na Pestkę


Na wąskich łukach, gdzie wcześniej były podkłady drewniane, zamontowane zostały podkłady kompozytowe, a na odcinkach prostych – podkłady betonowe z tzw. zelówkami z poliuretanu. Koryta balastowe na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską zabezpieczono nową warstwą izolacyjną oraz wyłożono je matami wibroizolacyjnymi. Zrealizowano również prace elektryczne oraz regulację sieci trakcyjnej. Możliwość bezpiecznego korzystania z trasy na tym odcinku potwierdziły piątkowe przejazdy techniczne.

Ze względów finansowych (wsparcie ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład) inwestycję podzielono na dwa etapy – z centrum do Słowiańskiej oraz od tego przystanku w kierunku pętli na Piątkowie. Część do ul. Słowiańskiej miał być oddany w styczniu, ale udało się przyspieszyć prace. Zgodnie z umową odcinek od przystanku Słowiańska do Szymanowskiego ma być gotowy na przełomie maja i czerwca.

RB, MPK, ZTM

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz