Tramwaje wróciły do centrum i na trasę kórnicką


Przebudowa trasy kórnickiej zamyka jedną z największych inwestycji transportowych w Poznaniu. Objęła ona także modernizację torowiska pomiędzy pętlą na os. Lecha a przebudowanym rondem Żegrze i budowę nowej trasy tramwajowej od ronda Żegrze do pętli Unii Lubelskiej. To razem ponad 10 kilometrów nowych i zmodernizowanych torów.

Wraz z uruchomieniem wszystkich tras tramwajowych zaczyna obowiązywać nowa sieć połączeń, którą pierwotnie planowano uruchomić od nowego roku. Projektując ją, Zarząd Transportu Miejskiego brał pod uwagę możliwości wynikające z nowych inwestycji, jak skręt tramwaju z ul. Towarowej w prawo w Św. Marcin i odwrotnie.

Centrum – 10 linii, nowe kierunki i możliwości

Od rana w sobotę, 16 grudnia, przez centrum będą kursowały tramwaje dziesięciu linii: 2, 3, 5, 7, 8, 9, 13, 16, 17 i 19. Pojawią się nowe możliwości – tramwaje linii numer 5 i 17 będą korzystały z nowego łuku torowego, dającego możliwość skrętu w prawo z ulicy Towarowej na ul. Św. Marcin. Nowością będzie także kursowanie tramwaju nr 17 w obu kierunkach przez zmodernizowaną trasę na ulicy Gwarnej.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz