Tramwaje wracają do centrum Poznania


Ostatni odcinek nowego torowiska na Św. Marcinie

Na ul. Św. Marcin prace realizowane są kompleksowo. W torowisku zastosowana została technologia poprawiająca bezpieczeństwo i ograniczająca hałas. Pasażerowie od 13 maja będą mogli wysiadać i wsiadać do tramwaju na przystanku przy Zamku. Dzięki inwestycji powstał tam także bliźniaczy przystanek dla tramwajów jadących w kierunku ronda Kaponiera. Wcześniej pasażerowie mieli możliwość korzystania jedynie z tego w stronę centrum. Przystanek przy Zamku będzie stopniowo zyskiwał docelowe wyposażenie, takie jak wiaty i ławki.

Ul. Św. Marcin między Gwarną a mostem Uniwersyteckim nadal pozostanie placem budowy, dlatego należy zachować szczególną ostrożność. Kontynuowane będą tam prace w ramach Programu Centrum, m.in. związane z nawierzchnią jezdni i chodników. Zakończenie robót na tym odcinku planowane jest na lato.

Przebudowa ul. Św. Marcin między Gwarną a mostem Uniwersyteckim wraz ze skrzyżowaniem z al. Niepodległości i ul. Towarową to kolejna odsłona szerszego projektu rewitalizacji śródmieścia. To już ostatni odcinek ul. Św. Marcin, gdzie wymienione zostało torowisko tramwajowe. Najpierw wykonany został fragment między ul. Gwarną a Ratajczaka, następnie między ul. Ratajczaka i Al. Marcinkowskiego, a w ostatnim czasie dostosowywane jest także skrzyżowanie ul. Św. Marcin i Ratajczaka do przyszłej trasy tramwajowej w kierunku Wildy. Obecnie prace trwają również na skrzyżowaniu ul. Św. Marcin i Gwarnej.

Przed wznowieniem ruchu na ul. Św. Marcin, zrealizowane zostaną jeszcze prace konserwacyjne w torowisku tramwajowym na odcinku ul. Św. Marcin między ulicami Gwarną a Ratajczaka.

Skrzyżowanie ul. Św. Marcin i Ratajczaka jest dostosowywane do planowanej trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka. Roboty realizowane są tam teraz, przez wykonawcę pozostałych prac w ramach Programu Centrum, dzięki czemu podczas budowy odcinka trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka nie będzie konieczności ponownego wyłączenia skrzyżowania z ruchu tramwajowego. Wprowadzane są tam docelowe rozwiązania, jak rozjazd pozwalający na przejazd z kierunku zachodniego ul. Św. Marcin w ul. Ratajczaka w kierunku południowym.

Równolegle przebudowywana jest ul. Gwarna wraz ze skrzyżowaniem z ul. Św. Marcin. Prace na łuku torowym potraktowane zostały priorytetowo, by było możliwe przywrócenie ruchu tramwajowego na ul. Św. Marcin.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz