Tramwaje wracają do centrum i na trasę kórnicką


Największe modernizacje w Poznaniu

Dobiegająca końca inwestycja na trasie kórnickiej to ostatnia odsłona większego zadania odmieniającego wschodnią część miasta. Wcześniej obejmowało modernizację torowiska tramwajowego w ciągu ul. Chartowo i Żegrze wraz z rondem Żegrze oraz budowę nowej trasy od ronda do ul. Unii Lubelskiej. Tym samym wygodniejsza i bezpieczniejsza stała się cała trasa tramwajowa od ul. Jana Pawła II do ronda Żegrze, a nowy odcinek do ul. Unii Lubelskiej już od 2020 r. służy mieszkańcom. Zadanie zostało podzielone na trzy etapy, by związane z pracami niedogodności nie kumulowały się. Razem powstało ponad 10 kilometrów nowych i zmodernizowanych torów. Dzięki wszystkim trzem inwestycjom oraz modernizacji ronda Rataje, zdecydowanie poprawi się komfort codziennych podróży tramwajem w tej części Poznania.

Pasażerowie korzystający z trasy między ul. Jana Pawła II a os. Lecha będą mieli do dyspozycji trwałą, stabilną i bezpieczną infrastrukturę – przebudowa była konieczna z uwagi na bardzo zły stan techniczny. Przed inwestycją tramwaje kursowały tu z ograniczeniami prędkości ze względu na bezpieczeństwo pasażerów. Teraz będą mogły poruszać się szybciej. Nowe torowisko o odpowiednich parametrach technicznych pozwala na ograniczenie emisji drgań i hałasu, które wiążą się z przejazdem tramwajów.

Oprócz nowego torowiska i sieci trakcyjnej w zakres inwestycji wchodzi także modernizacja przystanków i dostosowanie ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przystanek Polanka został zastąpiony przez dwa nowe: Polanka – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Wzdłuż torów powstają wygodnie chodniki i droga rowerowa. Do dyspozycji mieszkańców jest już także nowy odcinek tzw. ringu Łacina (przedłużenie ul. Pleszewskiej). Do zadań wykonawcy należała również budowa odwodnienia, oświetlenia ulicznego, montaż monitoringu, a także budowa dojazdu dla służb technicznych do stacji prostownikowej Rataje.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz