– Przebudowane torowiska wzdłuż pl. Wolności, na ul. 27 Grudnia i Gwarnej są już niemal gotowe na przyjęcie pasażerów. Pozostały nam jedynie jeszcze próby techniczne nowej infrastruktury, które odbędą się jeszcze w tym tygodniu. Torowisko między ul. Jana Pawła II a os. Lecha zostało już przetestowane, otrzymaliśmy także pozwolenie na użytkowanie. Odcinek między ul. Jana Pawła II a os. Lecha jest ostatnim etapem wieloletniego programu przebudowy torowisk na Ratajach, od trasy kórnickiej, przez torowisko wzdłuż ul. Chartowo wraz z rondem Żegrze, po nowy odcinek do osiedli przy ul. Unii Lubelskiej – wskazuje Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Tramwaje od 16 grudnia będą kursować zgodnie z nowym, stałym układem komunikacyjnym przygotowanym przez Zarząd Transportu Miejskiego.
– Pod uwagę brano możliwości wynikające z nowych inwestycji, jak skręt tramwaju z ul. Towarowej w prawo w Św. Marcin i odwrotnie. Uwzględniono też obserwacje dotyczące funkcjonowania nowych tras – na Naramowice i do Unii Lubelskiej – zaznacza Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Nowy układ sieci tramwajowych miał pierwotnie zostać wprowadzony z początkiem 2024 roku, jednak otwarcie tras w centrum i na Ratajach spowodowało, że możemy go wprowadzić wcześniej.
Na trzech przejściach przez torowisko (pomiędzy przystankami Polanka i Łacina, przy przystanku Os. Tysiąclecia oraz na końcowym odcinku przy os. Lecha) nie będzie jeszcze działała nowa sygnalizacja świetlna – piesi powinni zwracać szczególną uwagę na tramwaje. Dostępne są także dla nich nowe chodniki, natomiast droga rowerowa wzdłuż torów pozostanie jeszcze przez jakiś czas nieprzejezdna. Systematycznie udostępniana będzie infrastruktura przystankowa, w tym mała architektura i oświetlenie. Gdy tylko będzie to możliwe, otwierane będą ostatnie schody i zjazdy na przystanki. Pozostałe do wykonania prace w rejonie torowiska nie będą miały wpływu na ruch tramwajów.