Tramwaje przejechały całą trasą na Naramowice


W piątkowych testach brały udział tramwaje dwukierunkowe z floty poznańskiego MPK, które docelowo będą obsługiwać trasę do przystanku końcowego przy ul. Błażeja. Podczas prób tramwaje przejeżdżały torowiskiem od ul. Włodarskiej i sprawdzały także drugi tor odcinka między ul. Włodarską a Lechicką, gdzie aktualnie kursy z pasażerami odbywają się jednotorowo. Ponownie przejechały także wiaduktem nad ul. Lechicką, który w styczniu został już sprawdzony podczas prób obciążeniowych. Od tego czasu trwały także testy zasilania oraz prace finalizujące przejezdność trasy.

– Dzięki wysiłkowi wielu osób tramwaje pojadą do ul. Błażeja przed zakończeniem wszystkich robót drogowych, bo zależy nam na jak najszybszym oddaniu trasy mieszkańcom. Po testach technicznych prowadzone będą jeszcze prace wykończeniowe wokół torowiska, a kolejny krok to procedura odbiorowa ukończonego odcinka. Wkrótce będzie można również przystąpić do formalności związanych z pozwoleniem na użytkowanie. Uruchomienie regularnych kursów z pasażerami na całej trasie nastąpi najpóźniej do końca maja, a do jesieni prowadzone będą jeszcze prace wykończeniowe w zakresie układu drogowego – zapowiada Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Termin wprowadzenia nowych połączeń do rozkładu jazdy zostanie ustalony wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego i Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym.

Odcinek trasy między pętlą Wilczak a ul. Lechicką jest już od ubiegłego roku dostępny dla pasażerów. Za tymczasowym przystankiem końcowym Lechicka/Naramowicka powstaje dwupoziomowy węzeł, którym tramwaje pojadą nad ul. Lechicką. Dalej trasa biegnie zachodnią stroną al. Praw Kobiet, czyli nowej drogi powstałej w ramach tej inwestycji. Wzdłuż niej powstały cztery kolejne przystanki w rejonie: ul. Sarmackiej, Łużyckiej, Hilczer-Kurnatowskiej oraz Błażeja. Między ulicami Sarmacką i Łużycką na torowisko będą wjeżdżać także autobusy, co ułatwi pasażerom przesiadki. Podobnie jak na oddanym już do użytku odcinku, większość torowiska będzie zielona za sprawą rozchodnika, czyli wytrzymałej rośliny, odpornej na suszę.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz