Tramwaj na Naramowice – wkrótce ruszają główne prace budowlane


Przed podróżą warto sprawdzić aktualny rozkład jazdy, ponieważ trasy kilku linii autobusowych zostaną zmienione się. Te dotychczas kursujące ulicą Naramowicką zostaną przekierowane na ciąg ulic Słowiańska-Murawa-Lechicka. Przejazd usprawni sieć buspasów, które wytyczone zostaną przed zasadniczą zmianą organizacji ruchu. Pojawią się one na ulicach: Szelągowskiej, Murawa, Słowiańskiej, Stoińskiego, Wiechowicza, Serbskiej i ks. Mieszka I. Dodatkowo tymczasowa infrastruktura ułatwi przejazd autobusów w rejonie skrzyżowania ul. Lechickiej i Naramowickiej. Buspasy na ulicach, które nie znajdują się bezpośrednio na trasie objazdu, jak np. na ul. Stoińskiego i Wiechowicza, są także ważną częścią układu komunikacyjnego przewidzianego na czas budowy, bo ułatwią pasażerom przemieszczenie się alternatywnymi trasami. Zarząd Transportu Miejskiego planuje również zwiększenie częstotliwości linii autobusowych, którymi można dojechać do trasy PST i tam przesiąść się w tramwaj.

Te osoby, które nie mają możliwości zrezygnowania z samochodu, prosimy o omijanie rejonu ul. Naramowickiej. Wytyczone objazdy uwzględniają również konieczność uprzywilejowania publicznego transportu zbiorowego, a zatem należy zwracać uwagę na oznakowanie. Proponowane objazdy na wschód od ul. Naramowickiej to ulice: Wilczak, Serbska oraz Lechicka, natomiast na zachód: Łużycka, Stoińskiego, Umultowska, Połabska, al. Solidarności, Murawa oraz Słowiańska. Szczególną uwagę należy zwrócić na zamknięty dla samochodów skręt w lewo z ul. Lechickiej w ul. Naramowicką oraz skręt w lewo z ul. Lechickiej w ul. Murawa. Łącznica przy stacji benzynowej przy skrzyżowaniu Lechicka/Naramowicka dla ruchu samochodowego dostępna będzie tylko z Naramowic w kierunku centrum (będzie z niej można skręcić w ul. Lechicką zarówno w lewo, jak i w prawo). l. Lechicka będzie przejezdna w obu kierunkach, ale na odcinku między ul. Serbską a rondem Obornickim, obowiązywał będzie zakaz poruszania się pojazdów o masie powyżej 16 ton.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz