Tramwaj na Naramowice: raport z konsultacji społecznych II etapu


W trakcie procesu konsultacyjnego mieszkańcy zgłosili postulaty, uwagi i wnioski dotyczące zarówno układu komunikacyjnego, otoczenia urbanistycznego projektu, jak i zagospodarowania zieleni.

M.in. pojawiły się głosy za:

– koniecznością wprowadzenia bezwzględnego priorytetu dla tramwajów,
– zmniejszeniem liczby pasów ruchu dla transportu indywidualnego,
– pozostawieniem aktualnej przepustowości ruchu samochodowego,
– zmianą przebiegu trasy tramwajowej,
– zastąpieniem jej elektryczną komunikacją autobusową, czy „szybkim chodnikiem”,
– zmianą zagospodarowania terenu wokół węzła przesiadkowego Garbary,
– zmianą rozwiązań infrastrukturalnych dla pieszych i rowerzystów,
– ochroną istniejącej zieleni wraz z postulatem nowych nasadzeń.

Jednym z głównych postulatów była rezygnacja z projektowanej drogi serwisowej wzdłuż ul. Szelągowskiej (na odcinku Wilczak-Winogrady) i zachowanie istniejących drzew, co wiąże się z obniżeniem klasy drogi. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, Zarząd Transportu Miejskiego wspólnie z Poznańskimi Inwestycjami Miejskim, wystąpił do zarządcy drogi ze stosownym wnioskiem w tej sprawie.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz