Wsłuchując się w głosy mieszkańców oraz rad osiedli, podczas opracowania dokumentacji projektowej uwzględniono postulaty dotyczące m.in. dodatkowych przejść dla pieszych w rejonie os. Łokietka i ul. Bolka, czy skorygowania lokalizacji przystanków.
W ramach zasadniczej zmiany organizacji ruchu, na ul. Lechickiej wprowadzony zostanie zakaz poruszania się pojazdów o masie powyżej 16 ton. Będzie obowiązywał na odcinku między ul. Serbską a rondem Obornickim w godzinach szczytu porannego (między 7:00 a 9:00) i popołudniowego (między 15:00 a 18:00).
Priorytet dla komunikacji publicznej
– Komunikacja miejska będzie najlepszym wyborem w czasie objazdów. Jej funkcjonowanie ułatwią wprowadzone w tym miesiącu buspasy. Na czas inwestycji przygotowano ich kompleksową siatkę. Skorzystają z nich autobusy linii obecnie obsługujących Winogrady, Naramowice i Piątkowo. Poruszać się po nich będą mogły także rowery, motory, motocykle, pojazdy elektryczne, taksówki i służby miejskie – zaznacza Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – W czasie pierwszego etapu zasadniczych prac i zamknięcia ul. Naramowickiej trasy zmienią trzy linie autobusowe – 151, 167 i 911 – które skorzystają z tymczasowych buspasów na ulicach: Lechickiej, Murawa, Słowiańskiej i Szelągowskiej. Zwiększy się również częstotliwość kursowania linii 144 i 146, które dowozić będą mieszkańców Naramowic do Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Warto więc rozważyć pozostawienie samochodu w domu i wybrać komunikację miejską lub rower.
System buspasów usprawni przejazdy autobusów i to nie tylko tam, gdzie poprowadzone objazdem będą linie kursujące dotychczas ul. Naramowicką. Nowe buspasy zaplanowano także na ul. Serbskiej oraz nieco dalej – na ul. Stoińskiego i ul. Wiechowicza, by pasażerowie mogli przesiąść się na przystanku Kurpińskiego na Poznański Szybki Tramwaj. Sieć uzupełnia także buspas na ul. ks. Mieszka I (między ul. Słowiańską i ul. Pułaskiego w stronę centrum).