Tramwaj na Marcelin – raport z konsultacji społecznych


Z przeprowadzonego badania ankietowego wynika, że około 70 proc. uczestników konsultacji jest za budową trasy tramwajowej na Marcelin, a około 63 proc. respondentów po jej powstaniu zrezygnowałoby z przejazdów samochodem na rzecz podróży tramwajem.

Kilka wariantów

W konsultacjach zaproponowano dwa warianty ewentualnego przebiegu trasy tramwajowej na Marcelin. W obu wersjach planowana trasa rozpoczyna się od skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej, gdzie projektowane jest włączenie jej do istniejącego torowiska na ulicy Grunwaldzkiej. Następnie trasa przebiega ulicą Grochowską do ulicy Marcelińskiej, a dalej w kierunku zachodnim, w stronę ulicy Bułgarskiej. Dalszy przebieg torowiska rozpatrywany jest w dwóch wariantach:

Wariant 1: przewiduje poprowadzenie trasy tramwajowej przez ulicę Bułgarską

i Łubieńskiej do ulicy Kolorowej, tworząc „pętlę uliczną” przez ulice Pastelową i Jasną.

Wariant 2: zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej w ulicy Marcelińskiej i zakończenie jej „końcówką czołową” za skrzyżowaniem z ulicą Kolorową (obsługa trasy taborem dwukierunkowym).

Wariant 1 zyskał w konsultacjach większe poparcie (59 proc. wskazań). Należy jednak zauważyć, że ankietowani zaproponowali również inne przebiegi trasy tramwajowej na obszarze Marcelina, a najczęściej pojawiającym się postulatem było poprowadzenie torowiska w ciągu ulicy Bułgarskiej, na co również wskazywały w swoich uchwałach Rady Osiedli Ławica oraz Grunwald Północ.

Warto podkreślić, że zaproponowane w koncepcji warianty są wyłącznie propozycją otwierającą dyskusję nad ostatecznym przebiegiem trasy, co nie wyklucza podjęcia dalszych prac w zakresie innych, możliwych korytarzy transportowych dla tego obszaru, w tym przede wszystkim dla preferowanego w konsultacjach korytarza w ciągu ulicy Bułgarskiej

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz