To był rok wielkiej historii i wielkiej przygody!


Od kwietnia do grudnia bieżącego roku Wielkopolska Organizacja Turystyczna przeprowadzała kampanię promocyjną regionu pod hasłem „Wielkopolska – wielka historia, wielka przygoda”. Komunikacja objęła cztery sztandarowe produkty turystyczne i jak pokazują badania zrealizowane przez firmę BIOSTAT to właśnie z tych produktów odwiedzający korzystali najczęściej.

W ramach kampanii promowano turystykę kulturalno-historyczną, tradycyjną, kolejową oraz aktywną. Każdy produkt miał własną linię kreatywną. „Otwórz się na historię” to promocja tego, co kształtowało nasz kraj, zabytki, pierwsza stolica Polski. „Wkręć się w tradycję” to zaprezentowanie architektury drewnianej razem ze starymi maszynami oblężniczymi, ale także sposobu życia dawnych Wielkopolan, ich zwyczajów i tradycyjnej kuchni. „Kolej na przygodę” to wyróżnienie atrakcji, jaką są parowozy i kolejki wąskotorowe. Natomiast „Wyskocz na weekend” to podkreślenie możliwości aktywnego spędzenia wolnego czasu w Wielkopolsce. Według wspomnianych badań to właśnie ten ostatni produkt cieszył się największym zainteresowaniem wśród turystów. Wypoczynek aktywny jako cel przyjazdu do Wielkopolski wskazało 51,9% ankietowanych. W porównaniu z poprzednim badaniem, które było zrealizowane jeszcze przed startem kampanii, jest to wzrost o 14,5%. Drugim ważnym celem przyjazdu turystów do Wielkopolski jest zwiedzanie, a więc to, co było promowane w ramach produktów tradycyjnego i historycznego. W tym przypadku odnotowany wzrost zainteresowania wśród turystów wynosi 5,6%. Turyści chętniej odwiedzali zabytki (wzrost 3,3%) oraz muzea (wzrost o 16,4%). Zwiększyło się również zainteresowanie imprezami kulturalnymi (wzrost o 3,7%). – Koncepcja działań, którą przyjęliśmy w kończącej się właśnie kampanii okazała się słuszna. Jak wynika z najnowszych badań, turyści odwiedzający Wielkopolskę są bardzo zadowoleni ze swojego pobytu – mówi Tomasz Wiktor, Prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. – Cieszy nas, że turyści kojarzą Wielkopolskę jako nowoczesny, bogaty oraz dynamiczny region z ciekawą historią i zabytkami, gdzie można aktywnie spędzić czas. To dla nas niezwykle ważne, bo potem to oni stają się ambasadorami Wielkopolski wśród swoich znajomych oraz rodziny w kraju i poza granicami – dodaje. Kampania Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej była widoczna w telewizji, prasie, radiu i internecie. W trakcie jej trwania przygotowany został między innymi spot promocyjny regionu, który emitowany był na ogólnopolskich kanałach telewizyjnych, a na kanale Youtube WielkopolskaTravel obejrzało go ponad 300 000 osób. Organizowane były również  konkursy w mediach, konferencje prasowe, study toury oraz specjalne strefy ambientu w czterech wybranych miastach Polski, czyli w Łodzi, Gdańsku, Katowicach i Wrocławiu. Istotnym elementem była szeroka kampania w internecie. Oficjalny fan page Visit.Wielkopolska na portalu Facebook śledzi już ponad 3 500 fanów. Kampania realizowana przez Wielkopolską Organizację Turystyczną pod hasłem „Wielkopolska – wielka historia, wielka przygoda” jest współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Dodaj komentarz