Testy zdane – tramwaje wracają. AKTUALIZACJA


Prace w centrum

Przebudowa ul. Św. Marcin realizowana jest w ramach Programu Centrum. W torowisku zastosowana została technologia poprawiająca bezpieczeństwo i ograniczająca hałas. Szeroki zakres zadania obejmuje nie tylko torowisko tramwajowe, ale także przebudowę infrastruktury podziemnej, chodników i jezdni. Ważną częścią inwestycji jest także zieleń. Na ul. Św. Marcin między ul. Gwarną a al. Niepodległości posadzono 18 platanów i 12 wiązów i zieleń niską. W sumie na odcinku od ul. Gwarnej do mostu Uniwersyteckiego będzie rosło 49 drzew.

Uruchomienie trasy tramwajowej na ul. Św. Marcin potraktowano priorytetowo, pozostałe prace w ramach Programu Centrum będą jeszcze się toczyć. W dalszym ciągu należy zachować ostrożność w rejonie placu budowy i poruszać się wyznaczonymi trasami. Kontynuowane będą prace związane m.in. z nawierzchnią jezdni i chodników na ul. Św. Marcin między Gwarną a mostem Uniwersyteckim wraz ze skrzyżowaniem z al. Niepodległości i ul. Towarową. Prace będą realizowane także na skrzyżowaniu ul. Św. Marcin i Gwarnej oraz ul. Św. Marcin i Ratajczaka, które jest dostosowywane do przyszłej trasy tramwajowej w kierunku Wildy.

Torowiska tramwajowe w ulicach Fredry i Mielżyńskiego przebudowane zostały przez wykonawcę zakresu Programu Centrum obejmującego okolicę Okrąglaka i placu Wolności. Zużyta infrastruktura torowa wymieniona została na całym odcinku od mostu Teatralnego do pl. Cyryla Ratajskiego – zamontowane zostały nowe szyny, płyty torowe i sieć trakcyjna. Nową nawierzchnię zyskała platforma przystanku Most Teatralny od strony ul. Fredry. Ułożono również nową nawierzchnię bitumiczną jezdni przy torowisku między mostem a al. Niepodległości. Zmiany widać też na placu Cyryla Ratajskiego, gdzie oprócz torowiska i trakcji wymieniona została także nawierzchnia platform przystankowych. Ponadto pod ul. Mielżyńskiego jest nowa infrastruktura wodno-kanalizacyjna.

Prace na ul. Fredry i Mielżyńskiego zostały skoordynowane z Programem Centrum, w ramach którego gruntownie przebudowywany jest węzeł przy Okrąglaku, gdzie zbiegają się torowiska z ulic Mielżyńskiego, Fredry, Gwarnej i 27 Grudnia. Tym samym wykorzystany na wymianę zużytej infrastruktury został czas, w którym tramwaje nie miały możliwości przejazdu przez ul. Fredry i Mielżyńskiego z uwagi na przebudowę węzła przy Okrąglaku. Zgodnie z zapowiedziami, priorytetem było wykonanie węzła w zakresie umożliwiającym przejazd tramwajów z ul. Fredry w ul. Mielżyńskiego i na odwrót. Dzięki temu będą one mogły wrócić na trasę między mostem Teatralnym a pl. Ratajskiego już w połowie maja.

Czas, w którym tramwaje nie mogą skręcić z ul. Roosevelta w most Teatralny, wykorzystało także MPK Poznań na wymianę łuków na torowisku. Szyny w tym miejscu były już mocno zużyte. Ich wymianę zaplanowano podczas obecnego zamknięcia tej części torowiska, tak by nie powodować dodatkowych utrudnień dla pasażerów.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz