Testy zdane – tramwaje wracają. AKTUALIZACJA


Ruch wahadłowy umożliwi pasażerom przejazd ulicą Św. Marcin w obu kierunkach. Taki układ pozwoli na dojazd tramwajem z centrum przez Św. Marcin do Kaponiery podczas trwającej przebudowy trasy przez ul. 27 Grudnia i pl. Wolności. Przejazd w obu kierunkach umożliwi tymczasowa nakładka zamontowana na torowisku tramwajowym między ul. Gwarną a Kościuszki. Podczas czwartkowych testów sprawdzono jej działanie. Tramwaje przejechały także nowym prawoskrętem z ul. Towarowej w Św. Marcin. Po zakończeniu prac w centrum będzie on ważnym elementem sieci komunikacyjnej. Pozwoli na odciążenie Kaponiery w czasie remontów czy nagłych zdarzeń na ul. Roosevelta i Kaponierze. W przyszłości prawoskręt może stanowić element przedłużonej trasy tramwajowej przez Wolne Tory.

Nowością dla pasażerów jest także bliźniaczy przystanek przy Zamku, obsługujący tramwaje jadące w kierunku ronda Kaponiera (wcześniej był tylko w stronę centrum). Przystanki będą stopniowo uzupełniane o docelową małą architekturę.

Przy Galerii MM z linii nr 16 będzie możliwość przesiadki na tramwaje linii nr 9 i 13 kursujące z przystanku Aleje Marcinkowskiego w kierunku Dębca i Starołęki.

Od 13 maja pasażerowie będą mieli do wyboru kilka linii tramwajowych jadących przez centrum. Korzystając z linii numer 7, 8 i 17 będzie można przejechać z mostu Teatralnego na drugą stronę Warty. „Siódemka”, której trasa liczyć będzie aż 17,7 kilometrów, przejedzie przez najważniejsze ronda w mieście – Solidarności, Śródka, Rataje, Starołęka i Jana Nowaka Jeziorańskiego, by dojechać na Ogrody. „Ósemka” wróci na swoją tradycyjną trasę z Miłostowa przez centrum, na Górczyn. Z kolei „siedemnastka” pojedzie z Ogrodów, przez Jeżyce, most Teatralny i rondo Śródka na Zawady.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz