Testy przejezdności w rejonie projektowanej pętli autobusowej na Naramowicach


Ulica Karpia ma swój początek na skrzyżowaniu ul. Naramowickiej i Sarmackiej, a kończy się na terenach nadwarciańskich. Obecnie okolica ta silnie rozbudowuje się i przybywa w niej mieszkańców, stąd potrzeba poprowadzenia tu linii autobusowych.

– Od kwietnia trwają prace projektowe, których efektem będzie przedstawienie rozwiązań i niezbędnych robót do zrealizowania, by autobusy mogły obsługiwać ten rejon Naramowic. Mamy już za sobą np. testowe przejazdy autobusów w terenie i pomiary ruchu na kluczowych skrzyżowaniach. Podczas wizji lokalnej określono też jakość nawierzchni dróg. Na podstawie zebranych informacji można przystąpić do projektowania przystanków i pętli autobusowej – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Wykonawca dokumentacji projektowej przeprowadził już analizę sytuacyjno-drogową ul. Karpiej, a także pobliskiej ul. Dworskiej. W ramach analizy przejezdności wykonano pomiary ruchu na skrzyżowaniach znajdujących się na potencjalnych trasach autobusów: Naramowickiej, Sarmackiej i Karpiej oraz Karpiej i Dworskiej. Analizy wykazały, że należy oba skrzyżowania przebudować tak, by mogły tędy przejeżdżać autobusy przegubowe (o długości 18 metrów). Skrzyżowanie ul. Karpiej i Dworskiej zostanie przebudowane przez Zarząd Dróg Miejskich, a testy przejezdności potwierdziły założenia przyjęte w opracowanej już na zlecenie tej jednostki dokumentacji projektowej, również w zakresie budowy wyniesionego skrzyżowania w rejonie ul. Karpia 17.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz