Testy na moście Lecha


Nowa północna nitka będzie nie tylko dostosowana do większych obciążeń, ale też wyposażona w trzy pasy jezdni o szerokości 3,5 m każdy, ścieżkę rowerową o szerokości 2 m oraz chodnik o szerokości 1,5 m. Do jej budowy zużyto około 7 tys. m3 betonu, a także około 2,5 tys. ton stali. Nowa konstrukcja jest mostem trójprzęsłowym z podporami na brzegach Warty. Stare podpory mostu, które były w nurcie rzeki, zostały rozebrane.

Inwestycja jest częścią zadania „Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu”. Konsorcjum, które wygrało przetarg – sopocka spółka MOST oraz spółka KSH ze Śremu – zaoferowała wykonanie prac za 53 mln zł. Projekt jest współfinansowany ze środków Miasta Poznania oraz dotacji Unii Europejskiej. Kwota dofinansowania to 85 procent wartości inwestycji. AW

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz