Nowa północna nitka będzie nie tylko dostosowana do większych obciążeń, ale też wyposażona w trzy pasy jezdni o szerokości 3,5 m każdy, ścieżkę rowerową o szerokości 2 m oraz chodnik o szerokości 1,5 m. Do jej budowy zużyto około 7 tys. m3 betonu, a także około 2,5 tys. ton stali. Nowa konstrukcja jest mostem trójprzęsłowym z podporami na brzegach Warty. Stare podpory mostu, które były w nurcie rzeki, zostały rozebrane.
Inwestycja jest częścią zadania „Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu”. Konsorcjum, które wygrało przetarg – sopocka spółka MOST oraz spółka KSH ze Śremu – zaoferowała wykonanie prac za 53 mln zł. Projekt jest współfinansowany ze środków Miasta Poznania oraz dotacji Unii Europejskiej. Kwota dofinansowania to 85 procent wartości inwestycji. AW