Testy na moście Lecha


Wyniki badań pozwolą stwierdzić, czy wykonany obiekt spełnia założenia dokumentacji projektowej i tym samym może zostać dopuszczony do ruchu.

Zgodnie z umową zakładano, że północna nitka mostu powinna być przejezdna na koniec stycznia 2020 roku, a zakończenie wszystkich prac budowlanych, niemających już wpływu na ruch samochodowy, planowane jest na koniec czerwca 2020 roku. Prace jednak przebiegały szybciej niż pierwotnie zakładano.

Na nowej przeprawie zakończono już układanie warstw bitumicznych. W przyszłym tygodniu zakończą się prace związane z wykonywaniem izolacji i nawierzchni chodników, a także montaż barier i balustrad. Po tym wykonawca zajmie się pracami wykończeniowymi – m.in. robotami na dojazdach i pasach dzielących, oznakowaniem pionowym i poziomym, pracami antykorozyjnymi i umocnieniami podpór.

Przed przebudową północna część mostu była bardzo w złym stanie. Powstała na początku lat 50. ubiegłego stulecia i przez ponad 40 lat przejeżdżały po niej samochody w obu kierunkach. Przez ponad 60 lat nie przeszła gruntownego remontu. Dlatego zdecydowano o całkowitej rozbiórce starego obiektu i budowie nowego o długości niemal 236 metrów.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz