– Dzięki przeprowadzonym remontom uzyskaliśmy infrastrukturę, która przez kolejne lata będzie służyć komunikacji miejskiej, a przede wszystkim naszym pasażerom i pasażerkom – mówi Krzysztof Dostatni, prezes zarządu MPK Poznań. – To ważne, bo zarówno węzeł Most Dworcowy, jak i rondo Starołęka to istotne punkty na komunikacyjnej mapie Poznania. Stan torowisk w tych miejscach wymagał interwencji. Dzięki przeprowadzonym w wakacje remontom podniosła się jakość i trwałość infrastruktury.
Zakres prac objął między innymi wymianę konstrukcji torowiska. U zbiegu mostu oraz ulic Głogowskiej i Roosevelta zamontowano nowe tory i wbudowano rozjazdy. Na moście z kolei nie tylko wymieniono szyny, ale także nawierzchnię drogową w torowisku i system sterowania zwrotnic. Przeprowadzono również prace przy sieci trakcyjnej zasilającej tramwaje w prąd.
Jednocześnie w rejonie ronda Starołęka wymieniono południową część węzła rozjazdowego (od strony Starołęki) wraz z przejazdem przez torowisko w obrębie ronda. Naprawiono też nawierzchnię torową i drogową na skrzyżowaniu ulic Starołęckiej i Fortecznej – przy wjeździe i wyjeździe tramwajów z pętli Starołęka PKM.