Ministra Noskowska-Piątkowska zwróciła także uwagę na kwestię dostępności, mówiąc o tym, że służba cywilna powinna być dostępna dla klientów, ale też dla swoich pracowników.
– Jednym z elementów dostępności jest również prosty język. Moim marzeniem jest, aby administracja porozumiewała się ze swoimi klientami w prosty, przejrzysty, zrozumiały sposób i w tym zakresie również współpracujemy z Wielkopolskim Urzędem Wojewódzkim w Poznaniu – podkreślała szefowa służby cywilnej.
W WUW Poznań funkcjonuje koordynator do spraw dostępności, który odpowiada m.in. za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez urząd. Dodatkowo przy wojewodzie działa zespół do spraw prostego języka w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu. Urząd jest również sygnatariuszem Deklaracji prostego języka.
Fot. Hieronim Dymalski