W czwartek po południu samochód wyposażony w niezbędne narzędzia (skanery, kamery, czujniki), przejechał ulicą Bukowską – od Roosevelta w kierunku Grunwaldzkiej, następnie Grunwaldzką do ronda Przybyszewskiego. W tym czasie skanował reklamy, będące w polu „widzenia” urządzeń.
Uchwała krajobrazowa to dokument, który określi zasady stawiania nośników reklamowych, małej architektury i ogrodzeń. W ubiegłym roku projekt był dwukrotnie wykładany do publicznego wglądu – z jego zapisami można się było zapoznać na miejskich stronach internetowych i zgłosić uwagi.
Projekt uchwały krajobrazowej trafił już do Biura Rady Miasta. W środę, 2 marca dokumentem zajmie się Komisja Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji. Jeżeli projekt zostanie pozytywnie zaopiniowany, to najprawdopodobniej radni będą głosować nad poznańską uchwałą krajobrazową podczas najbliższej sesji 8 marca.
Co zawiera aktualny projekt uchwały?
Poznań ma zostać podzielony na cztery obszary. Pierwszy z nich – staromiejski – obejmuje Stary Rynek i okolice oraz Chwaliszewo i Śródkę. Drugi to obszar centrum i historycznych dzielnic, odpowiadający nieco poszerzonej strefie ochrony konserwatorskiej. Kolejny – zurbanizowany – obejmuje osiedla mieszkaniowe oraz założenia usługowe i przemysłowe. Czwarty to obszar przyrodniczy wpisujący się w klinowo-pierścieniowy system zieleni.