Specjalny samochód skanował reklamy w Poznaniu


To pilotażowy projekt, który pomoże określić, gdzie w stolicy Wielkopolski znajdują się nośniki reklamowe oraz ile ich jest.

Trwają ostatnie prace nad poznańską uchwałą krajobrazową. Będzie ona jednym z podstawowych narzędzi porządkowania przestrzeni publicznej – m.in. z reklam, które okażą się niezgodne z jej zapisami. Jednak zanim radni przyjmą dokument podczas sesji, należy przeprowadzić audyt nośników reklamowych w Poznaniu. Sprawdzić, ile reklam jest na terenie miasta i gdzie one się znajdują. Taka wiedza jest niezbędna do późniejszej egzekucji przepisów uchwały.

– Jest to nie lada wyzwanie, dlatego Wydział Urbanistyki i Architektury podjął próbę przeprowadzenia pilotażowego skanowania nośników reklamowych w przestrzeni ulicy Grunwaldzkiej. Otrzymany materiał pozwoli ocenić możliwości techniczne oraz finansowe urzędu pod kątem inwentaryzacji tablic i urządzeń reklamowych w całym mieście – mówi Tobiasz Wichnowski, zastępca dyrektora Wydziału Urbanistyki i Architektury UMP.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz