Specjalne auto skanowało reklamy w Poznaniu


Ponad 300 km dróg w stolicy Wielkopolski przeskanował specjalny samochód wyposażony w kamerę 360 stopni. Zebrane dane pomogą ustalić, gdzie znajdują się nośniki reklamowe oraz ile ich jest. Ułatwi to późniejszą egzekucję przepisów uchwały krajobrazowej.

samochód wyposażony w kamerę 360 stopni

Fotorejestracja ulic miasta odbyła się przy pomocy samochodu wyposażonego w kamerę sferyczną HD (360 stopni) oraz układ geopozycjonowania. Efektem skanowania jest chmura punktów 3D. Umożliwia ona precyzyjne odwzorowanie ulicy i pasa drogowego. Podobne systemy wykorzystuje Google do tworzenia swoich map.

Auto przeskanowało ok. 330 km najważniejszych dróg na terenie Poznania. Wiedza o lokalizacji reklam pomoże pracownikom urzędu w egzekwowaniu przepisów uchwały, w tym nakładaniu kar na podmioty zarządzające nośnikami niezgodnymi z obowiązującym prawem.

W stolicy Wielkopolski firmy reklamowe i przedsiębiorcy mają jeszcze osiem miesięcy na zaadaptowanie swoich nośników do wymogów uchwały krajobrazowej – 5 sierpnia mija roczny okres dostosowawczy.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz