Ze względów technicznych zmienił się numer aktywujący usługę SMS-ów o utrudnieniach w komunikacji. Żeby otrzymać informacje od poznańskiego MPK należy wysłać SMS pod numer 4476 , a nie jak do tej pory 4320. Wszystkie pozostałe zasady są takie same.
Pilotażowo od 1 czerwca do końca lipca pasażerowie poznańskiego MPK informowani byli o utrudnieniach w komunikacji za pomocą SMS-ów. System pomyślnie przeszedł testy, a do bazy jego użytkowników zarejestrowało się 5500 osób.
– Zdecydowaliśmy się na pilotaż tego systemu, bo wiemy jak wielką rolę dla sprawnej komunikacji spełnia szybka, nowoczesna i skuteczna informacja – mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. – Dzisiaj prawie każdy ma telefon komórkowy i każdy wysyła i odbiera SMS-y bez względu na to czy znajduje się w domu czy poza domem. Dzięki tej usłudze użytkownik systemu będzie mógł na gorąco zareagować na utrudnienia w komunikacji planując swoją podróż po mieście.
Dlatego powiadamianie SMS-owe wchodzi na stałe jako następny kanał informowania o utrudnieniach w kursowaniu tramwajów i autobusów. Usługa będzie bezpłatna, a powiadomienia będą dotyczyć wstrzymania komunikacji, które będą trwać dłużej niż godzinę. Ze względów technicznych zmienił się numer aktywujący usługę. Żeby otrzymać informacje od MPK należy wysłać SMS pod numer 4476 , a nie 4320. Wszystkie pozostałe zasady są takie same. Żeby stać się użytkownikiem tego systemu wystarczy wysłać ze swojego telefonu wiadomość pod numer 4476 z hasłem MPK. W odpowiedzi nadejdzie wiadomość „MPK – dodało twój numer do bazy danych, otrzymasz wiadomość o awariach trwających powyżej 1 godziny”. Korzystanie z tej usługi i otrzymywanie powiadomień jest dla użytkowników bezpłatne. Jedyny koszt, który będziemy musieli ponieść to koszt naszego pierwszego SMS-a rejestracyjnego zgodny z taryfą operatora.