Słup trolejbusowy wrócił na ul. Szelągowską


Słup jest w takim miejscu, że nie będzie trzeba go demontować nawet w przypadku budowy kolejnego etapu trasy tramwajowej na Naramowice, czyli od Wilczaka w stronę Małych Garbar.

Dzięki renowacji zyskał ciemnozielony kolor nawiązujący do tradycji poznańskiej komunikacji miejskiej. Będzie przypominał o zlikwidowanej w 1970 roku sieci trolejbusowej. W latach jej świetności słup był wykorzystywany przez linie kursujące z centrum miasta i Garbar w kierunku Naramowic oraz Umultowa. Trasą przez ul. Szelągowską trolejbusy jeździły do 1969 roku.

Historia trolejbusów w Poznaniu sięga lat międzywojennych. Pierwszą linię uruchomiono w 1930 r. w rejonie Śródki i Głównej. Była to również pierwsza linia trolejbusowa w ówczesnej Polsce. Z czasem nowych tras przybywało. Jak podaje historyk komunikacji miejskiej, Jan Wojcieszak, szczyt rozwoju trolejbusów w Poznaniu przypada na przełom lat czterdziestych i pięćdziesiątych. Ta forma komunikacji była wówczas sprawniejsza od autobusowej. Rozbudowę sieci umożliwiło ściągnięcie z Gorzowa wraków trolejbusów i ich remont. I tak na początku 1948 r. funkcjonowały trzy linie trolejbusowe: Mostowa – Śródka – Główna, Mostowa – Śródka – os. Warszawskie i Ogrody – Sytkowo.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz