ŠKODA ożywi poznański deptak


Widowiskową technikę video mappingu 3D wykorzystał m.in. reżyser Peter Greenaway w multimedialnym spektaklu na otwarcie Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. W piątek, 15 marca, efekty technologii przyszłości będą mogli podziwiać poznaniacy. Na ścianie kamienicy na ul. Półwiejskiej widzowie zobaczą niecodzienny pokaz: płynący z projektora obraz zostanie wyświetlony na namalowanym przez artystów muralu.

 

Jest to pierwsza tego typu realizacja w Polsce. Zazwyczaj w ramach video mappingu na budynku „ożywia się” poszczególne elementy architektury. W tym przypadku ożywiamy obraz wykonany przez artystów z Good Looking Studio. To jest właśnie wyjątkowe w naszej akcji, bo mural musi być namalowany w 100 proc. w zgodzie z projektem – nie może być przesunięty nawet o parę centymetrów, ponieważ wtedy mural nie zazębi się z mappingiem. Dodatkowo animacja powstawała równolegle z malunkiem, co podniosło poziom trudności wykonania” – mówi Karol Klepacki z Good Looking Studio, które przygotowywało video mapping i mural na zamówienie marki samochodowej ŠKODA.

Poznańska premiera multimedialnego widowiska „ŠKODA amazing mural” odbędzie się w piątek, 15 marca o godz. 19. Na pokaz złoży się 4-minutowa animacja powtarzana z przerwami. Projekcje będzie można oglądać do końca marca, w piątki i soboty, w godz. od 19 do 22. Pokazy urozmaicą zdjęcia uczestników konkursu przeprowadzanego na Facebooku ilustrujące znaczenie słowa „amazing”. Sprzęt użyty do projekcji, projektor filmowy o wadze ok. 200 kg to jeden z najnowocześniejszych urządzeń w swojej klasie.
Ściana, na której odbędzie się multimedialny pokaz jest widoczna od razu po wejściu na deptak od strony Kupca Poznańskiego. Na początku znajdował się na niej szkic samochodu, który z upływem dni zamienił się w kolorowy mural autorstwa absolwentów wydziału malarstwa, na którym odbędzie się video mapping 3D.

Pierwsza projekcja trójwymiarowego video mappingu w Polsce odbyła się właśnie w Poznaniu. W 2009 r. multimedialny pokaz ożywił zabytkowy gmach Biblioteki Raczyńskich przy pl. Wolności. Fasada budynku zmieniała kolor w rytm elektronicznej muzyki, puste wnęki okienne wypełniały wirtualne cegły, a kolumny na przemian: to znikały to pojawiały się z powrotem. Zgromadzona na pl. Wolności publiczność mogła tylko podziwiać pokaz. W przypadku ożywiania muralu na ścianie przy ul. Półwiejskiej widzowie mogą mieć wpływ na przebieg multimedialnej akcji. Stanie się tak dlatego, że ramach video mappingu animowane będą nie tylko cechy najnowszej ŠKODY Octavii, ale także zdjęcia ilustrujące znaczenie słowa „amazing”, wokół którego skupia się akcja promocyjna nowej ŠKODY. W pierwszym tygodniu video mappingu fotografie dostarczą blogerzy zaangażowani w akcję. W drugim tygodniu multimedialnych pokazów na mural rzucane będą zdjęcia zamieszczone przez fanów profilu ŠKODY na Facebooku.

Video mapping 3D na muralu przy ul. Półwiejskiej jest częścią kampanii reklamowej wspierającej wejście na rynek nowej ŠKODY Octavii, samochodu najczęściej kupowanego przez Polaków w 2012 roku.

 

Dodaj komentarz