Miasto Poznań pozyskało środki z funduszy europejskich na rozbudowę Wartostrady. Projekt obejmuje odcinek od mostu Lecha do mostu Przemysła. Umowę na dofinansowanie podpisał Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
– Te pieniądze pomogą nam zrealizować do końca cały projekt Wartostrady i z tego się bardzo cieszymy – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Wartostrada jest jednym z kilku elementów pokazujących, że Poznań faktycznie wrócił nad rzekę. Zbudowane dotąd odcinki cieszą się ogromnym zainteresowaniem zarówno poznaniaków, jak i turystów. Wartostrada odkrywa też pewne przestrzenie, które do tej pory były dla mieszkańców niedostępne. Dzięki tej inwestycji mają oni do terenów nadwarciańskich o wiele lepszy dostęp.
Projekt zakłada budowę i przebudowę ciągu pieszo-rowerowego Wartostrada po obu stronach rzeki Warty w Poznaniu od mostu Lecha na północy do mostu Przemysła I na południu. Oprócz budowy oraz modernizacji istniejących dróg rowerowych planowany jest także montaż wzdłuż całej trasy energooszczędnego oświetlenia oraz monitoringu wizyjnego. Projekt uwzględnia także montaż elementów małej architektury, w tym punktów zliczania rowerów, stojaków rowerowych oraz samoobsługowych punktów naprawy rowerów.
Budowa układu ścieżek pieszo-rowerowych Wartostrady przyczyni się do zwiększenia udziału transportu rowerowego w naszym mieście. Realizacja przedsięwzięcia przyczyni się także do rozwoju zrównoważonego systemu transportowego. Wartostrada to trasa wydzielona i bezkolizyjna z ruchem samochodowym, jest zatem bezpieczna i szybka dla użytkowników.
Znaczna część Wartostrady już istnieje. Najnowszym jest otwarty w tym roku odcinek od Cybiny do Mostu Królowej Jadwigi na wschodnim brzegu rzeki. Na początku przyszłego roku planowane jest zakończenie budowy nawierzchni na odcinku od Mostu Przemysła I do Mostu Królowej Jadwigi na zachodnim brzegu Warty. Pozostałe prace nad odcinkami realizowane będą etapowo do czerwca 2020 roku.
– Docelowo planujemy też budowę odcinka łączącego Wartostradę z Jeziorem Maltańskim. To będzie prawdziwy majstersztyk. Trasa będzie przebiegała pod ulicą Jana Pawła II. Zamierzamy wykorzystać fragment dawnych umocnień fortyfikacyjnych, co będzie niewątpliwie ogromną dodatkową atrakcją tego odcinka – zapowiada Mariusz Wiśniewski.
Dofinansowanie pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Miasto pozyskało na ten projekt ponad 16 mln złotych. Całość przedsięwzięcia ma kosztować 21,5 mln złotych.
źródło www.poznan.pl