Od Poznania do Wrocławia ekspresową „piątką”


Wronczyn – Kościan Południe

W ramach zadania zrealizowano prawie 19 km drogi ekspresowej, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne, dwa węzły drogowe (Czempiń oraz Kościan Północ), 22 obiekty inżynierskie, dwa Miejsca Obsługi Podróżnych, drogi publiczne uzupełniające istniejącą sieć dróg oraz drogi serwisowe służące do obsługi terenów przyległych do drogi S5.

Wykonawca zrealizował zadanie blisko miesiąc przez terminem. Wartość umowy to 359 285 460,00 zł brutto.

Kościan Południe – Radomicko

W ramach zadania zrealizowano prawie 16  km drogi ekspresowej, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne, cztery węzły drogowe (Kościan Południe, Śmigiel Północ, Śmigiel Południe, Lipno) oraz 22 obiekty inżynierskie. Pomimo tego, że termin zakończenia prac przypada na lipiec przyszłego roku, Wykonawca dołożył wszelkich starań, aby trasa główna została udostępniona z pozostałymi odcinkami, dzięki czemu zapewniamy ciągłość przejazdu. Nadal będą prowadzone prace poza jezdniami, jednak w żaden sposób nie będą one wpływały na ruch. W celu zachowania bezpieczeństwa na odcinku od węzła Kościan Północ do węzła Lipno będzie obowiązywało tymczasowe ograniczenie prędkości do 90 km/h oraz oznakowanie A-18b – „zwierzęta dzikie”.

Wartość kontraktu to 303 067 324,77 zł brutto.

Nowa trasa S5 jest doskonale skomunikowana z innymi odcinkami dróg krajowych oraz z drogami innych kategorii przy zastosowaniu nowoczesnych bezkolizyjnych rozwiązań komunikacyjnych (węzły drogowe, wiadukty). Ponadto inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla podróżujących tranzytem pomiędzy aglomeracją poznańską i wrocławską, jak i korzystających z połączeń lokalnych. Poprawią się warunki ruchu nie tylko na jej ciągu, ale także na innych drogach województwa wielkopolskiego, w tym alternatywnych dróg. W ramach budowy odcinka S5 Poznań – Radomicko zadbano o rozwiązania niezbędne dla pełnej ochrony środowiska. W tym celu zachowano przebieg szlaków migracyjnych zwierząt (wybudowano przejścia dla zwierząt, wykonano szczelny system konstrukcji i rozwiązań technicznych naprowadzających zwierzęta na te przejścia) oraz zamontowano ekrany przeciwakustyczne i przeciwolśnieniowe.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz