S11 w Wielkopolsce – trwają prace projektowe


Studium Korytarzowe określi lokalizację możliwych korytarzy terenu dla przeprowadzenia trasy drogowej przyszłej drogi ekspresowej. Korytarze te są dużo szersze niż pas drogowy inwestycji – ich szerokość wynosi około 500 m, a szerokość docelowego terenu pod przyszły pas drogi ekspresowej wynosi ok. 60-100m (poza obszarami węzłów i MOP-ów), w zależności od uwarunkowań. Na tym etapie, w zależności od występujących okoliczności czy kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną lub środowiskową, przebiegi korytarzy drogi są wielokrotnie modyfikowane. Dopiero na późniejszym etapie przygotowania tj. Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowym (STEŚ), dla korytarzy przebiegu drogi ekspresowej wyznaczonych w SK, zostanie uściślony przebieg tras poszczególnych wariantów (tj. pas drogowy inwestycji), ich powiązań z istniejącą siecią drogową, czy rozwiązań dla obsługi terenów przyległych. W trakcie wykonywania opracowań projektowych, dokumentacja studialna jest konsultowana oraz uzgadniana m.in. z organami poszczególnych samorządów województwa, powiatu i gminy, zarządcami dróg, kolei, wód, urządzeń infrastruktury technicznej oraz innych obiektów. W toku postępowania poprzedzającego wydanie DŚU, przeprowadzane są konsultacje społeczne oraz analiza porównawcza zaproponowanych przez Inwestora wariantów przebiegu drogi.

W ramach konsultacji społecznych (na etapie STEŚ) odbędą się otwarte spotkania z mieszkańcami, umożliwiające zapoznanie się z proponowanymi wariantami przebiegu drogi, jak również wyrażenie opinii oraz złożenie uwag i wniosków w odniesieniu do nich. Uwagi mieszkańców mogą mieć wpływ na ostateczny przebieg drogi ekspresowej, jak również lokalizację węzłów drogowych czy przejazdów. Na końcowym etapie STEŚ przewiduje się posiedzenie Zespołu i Komisji Oceny przedsięwzięć Inwestycyjnych z udziałem władz samorządowych. Obradujący wytypują wariant przebiegu drogi jako preferowany, wskazany następnie we wniosku o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach. Ostateczne zatwierdzenie preferowanego wariantu drogi nastąpi w Decyzji Środowiskowej (DŚU), której wydanie planowane jest dla poszczególnych odcinków na rok 2020 dla Piły- Ujścia, Oborniki – Poznań rok 2021, natomiast na pozostałe odcinki to 2022 rok.

Po uzyskaniu DŚU i zagwarantowaniu finansowania możliwe będzie ogłoszenie przetargu w formule Projektuj i Buduj z trzyletnią perspektywą realizacji.

W stosunku do prowadzonych aktualnie opracowań związanych z wyznaczeniem Studium Korytarzowego nadal poszukiwane są najkorzystniejsze a zarazem możliwe do realizacji korytarze przebiegu drogi ekspresowej S11.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

1 komentarz

  1. Kierowca pisze:

    Jak już robią to niech wybudują po 3 pasy w każdym kierunku ,żeby 5 lat po oddaniu do użytku nie okazało się nagle że drogą jest za wąska .

Dodaj komentarz