Rusza przegląd teatrów muzycznych „Czas na teatr”


Przegląd otworzy 9 września „Cesarz” w reżyserii Cezarego Studniaka (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu). To paradokument sceniczny oparty na fabularyzowanym reportażu Ryszarda Kapuścińskiego o dworze cesarza Hajle Sellasje I, który sprawował wieloletnie rządy w Etiopii. Spektakl oparty jest na opowieściach dworzan o strachu, służalczości, donosach, pochlebstwach i staraniach o cesarską łaskę, które układają się w historię o kulisach skorumpowanej władzy.

– Cesarz jest idealnym materiałem do opowiedzenia o iluzoryczności władzy. Dość łatwo znaleźć polityczne konteksty dotyczące właściwie każdej ideologii, systemu czy partii rządzących – opowiada reżyser, Cezary Studniak. – Kiedy myślałem o realizacji spektaklu, polityczny aspekt dzieła Kapuścińskiego interesował mnie najmniej, albo wręcz wcale. Zdecydowanie bardziej interesująca i wbrew pozorom inspirująca jest dla mnie ludzka naiwność i bezmyślność. Niekończący się wyścig chaotycznego ego i chorych  ambicji bycia istotniejszym.

W konferencji prasowej zapowiadającej CZAS NA TEATR udział wzięli także odtwórcy głównych ról – Mikołaj Woubishet (Cesarz) i Helena Sujecka (Kobieta Kariera).

Drugiego dnia wydarzenia Teatr Muzyczny w Poznaniu zaprezentuje na swojej scenie tegoroczną premierę – „Irenę”. To dramat muzyczny oparty na niezwykłej historii Sprawiedliwej wśród Narodów Świata, która wraz z grupą innych bohaterów uratowała z warszawskiego getta kilkaset dzieci. Spektakl o Irenie Sendlerowej powstał we współpracy polsko-amerykańskiej: reżyserem jest Brian Kite, muzykę skomponował Włodek Pawlik, piosenki napisał nagrodzony Grammy i Pulitzerem Mark Campbell, a libretto opracowali Mary Skinner i Piotr Piwowarczyk.

Jesteśmy po premierze, która została niezwykle dobrze przyjęta, co nas ogromnie cieszy – dodaje dyrektor Przemysław Kieliszewski. – Mamy głębokie przekonanie, że udało nam się opowiedzieć niezwykłą i ważną historię Ireny Sendlerowej, oddając hołd nie tylko jej, ale także innym kobietom, które razem z nią ratowały dzieci z getta.  Powstał piękny spektakl, ze wspaniałą muzyką i niezwykłą oprawą wizualną, który głęboko porusza emocje naszych widzów.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz