Poznań z koleją dużych prędkości
Dokumentacja określi dokładny przebieg „wpięcia” w stację Poznań Główny szprychy kolejowej Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spółka CPK wybuduje linię do Krzesin, a na dalszym odcinku do stacji Poznań Główny – PKP PLK. Projekt wskaże również optymalny układ linii kolejowych w aglomeracji poznańskiej, co pozwoli zwiększyć w przyszłości liczbę torów m.in. w stronę stacji Poznań Wschód, Poznań Górczyn czy Poznań Starołęka. Planowana przebudowa układów torowych, wraz z montażem nowoczesnych urządzeń sterowania, po realizacji przyczyni się do poprawy przepustowości całego węzła, co przy rosnącej z roku na rok liczbie pasażerów pozwoli na uruchomienie dodatkowych pociągów. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i usprawnienia ruchu kołowego, przeanalizowana zostanie możliwość zastąpienia przejazdów kolejowo-drogowych bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, m.in. na ul. Starołęckiej, Opolskiej, 28 Czerwca 1956 r., Bałtyckiej i Kopaninie. Dzięki temu system kolejowy w lepszy sposób wpisze się w potrzeby komunikacyjne mieszkańców.
Komfort na dworcu Poznań Główny
Projekt ma wskazać konkretne możliwości kompleksowej modernizacji stacji Poznań Główny, jednej z największych i najważniejszych w Polsce. Dokumentacja obejmie przebudowę obecnego placu wraz z mostem Dworcowym oraz niewykorzystywany od lat stary budynek. W jego miejscu planowana jest budowa dodatkowych torów i peronów, nad którymi znajdzie się miejsce dla nowego, bardziej funkcjonalnego dworca. Zapewni to oczekiwany standard obsługi podróżnych, ułatwiając komunikację w obrębie całej stacji. Przy pracach nad dokumentacją wskazana zostanie także możliwa do zastosowania siatka podparcia dla nowego budynku. Na budowę obiektu, w porozumieniu z Miastem Poznań, zostanie rozpisany konkurs architektoniczny.