Ze względu na ważną rolę ronda w całym systemie miejskiej komunikacji, prace musiały być skoordynowane z innymi ważnymi inwestycjami – przebudową trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj, budową północnej części mostu Lecha i dobudowaniem trzeciego pasa ruchu na ul. Jana Pawła II od ronda Śródka.
Rondo w półtora roku
W czwartek wieczorem, 30 lipca, Wojewoda Wielkopolski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zakończyło to – wydłużoną ze względu na epidemię COVID-19 – procedurę prowadzonych postępowań administracyjnych, dotyczących przebudowy ronda Rataje. Uzyskanie tej decyzji oznacza, że spełniony został ostatni warunek niezbędny do rozpoczęcia inwestycji i możliwe jest przekazanie wykonawcy placu budowy.
Przed rozpoczęciem zasadniczych prac na rondzie wymieniono nawierzchnię dworca autobusowego Rataje, na którym perony zostały wyremontowane i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Trwają prace związane z nawierzchnią na wjeździe i zjeździe z dworca.